قاسمی:

جهان، ارعاب، تهدید و تکتازی سیاستمداران متوهم آمریکا را بر نخواهد تافت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در واکنش به اتهامات بی اساس سفیر آمریکا در پاریس گفت: جهان ارعاب، تهدید و تکتازی سیاستمداران متوهم ایالات متحده را بر نخواهد تافت.
کد خبر: ۴۱۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ - 15September 2020

بهرام قاسمی: جهان، ارعاب، تهدید و تکتازی سیاستمداران متوهم آمریکا را بر نخواهد تافتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امروز (سه شنبه) در واکنش به اتهامات بی اساس «جیمی مک کورت» سفیر آمریکا در فرانسه علیه ایران در یک رشته توئیت در صفحه توئیتر سفارت ایران نوشت: مبنا، منشاء، مولد و مروج کودتاهای بی شمار، خشونت، ناامنی، فقر، افراط گرایی و تروریسم در اقصی نقاط جهان خود شما دولتمردان آمریکایی بودید و این هنوز بخشی مهم و راهبردی از سیاست های زیاده خواهانه و یکه تازانه شما است.

وی افزود:نسل ما در این عصر و زمانه و آیندگان و تاریخ در تمامی آرشیوها و مراکز نگهداری اسناد در عرصه جهانی و افزون بر آن، حافظه تاریخی جهانیان و ملت ها شاهدان و راویانی صادق از تلاشهای شما برای آسان خواری و تک تازی به بهای نابودی آزادی، برابری، اخلاق، انسانیت و دستآوردهای متعالی بشری خواهند بود.

قاسمی اضافه کرد: و اینک طنز تاریخی دیگری باز از آنجا آغاز و تکرار می شود که به عنوان بزرگترین ناقض تمامی موازین و تعهدات بین المللی به عبث، دیگر کشورهای مستقل جهان را به پیروی از سیاست های مخرب و خصمانه خود فرا می خوانید.

سفیر ایران در پاریس خاطرنشان کرد: جهان مملو از تنوع فرهنگ ها و هرکدام با پیشینه تاریخی و تمدنی خود با برخورداری از تجارب گذشته و در سیر تحولات جهان، ارعاب و تهدید و تکتازی سیاستمداران متوهم ایالات متحده را بر نخواهد تافت.

وی تصریح کرد: جهانیان با بهره گیری از خرد جمعی و هوشمندی و درایت هرگز به دوران ارباب سالاری پیشین باز نخواهند گشت.

سفیر آمریکا در فرانسه در اظهاراتی بی پایه ایران را اولین دولت حامی تروریسم در جهان و منبع اصلی بی ثباتی در خاورمیانه خوانده و از دولت فرانسه خواسته برای تأمین صلح و ثبات در منطقه با آمریکا در مخالفت با ایران همراه شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها