نظر اتحادیه علمای یمن درباره مقامات اماراتی و بحرینی

اتحادیه علمای یمن توافق سازش با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که توجیه‌های مقامات بحرینی و اماراتی برای امضای این توافق احمقانه و شیادانه است.
کد خبر: ۴۱۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ - 16September 2020

نظر اتحادیه علمای یمن درباره مقامات اماراتی و بحرینیبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، اتحادیه علمای یمن توافق سازش بین بحرین و امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را توافق خیانت دانست.

این اتحادیه شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که توافق منامه و ابوظبی با رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط، از نظر شرعی، حرام و «خیانت به خداوند و رسول خدا (ص) و مؤمنان و آرمان فلسطین» است.

در این بیانیه آمده است: «رژیم‌های مزدوری که رژیم صهیونیستی و حاکمیت آن بر قدس را به رسمیت شناخته‌‌اند، در رابطه با مقدسات اسلامی کوتاهی کرده‌اند».

اتحادیه علمای یمن به نام‌گذاری توافق مزکور به توافق صلح ابراهیمی اعتراض کرد و گفت که نامیدن چنین توافقی به اسم ابراهیم خلیل الله (ع)، استفاده نابجا و حقیرانه از نمادهای حق و عدالت است.

در این بیانیه به ادعاهای امارات و بحرین در توجیه سازش با تل‌آویو نیز اشاره شده و آمده است که «توجیه توافق خیانت با این ادعا که این توافق، زمینه را برای رفتن مسلمانان به مسجد الاقصی برای ادای فریضه نماز تسهیل می‌کند، بلاهت، حماقت و شیادانه است».

اتحادیه علمای یمن توافق مذکور را تنها به نفع رژیم صهیونیستی دانست و از ملت‌های منطقه خواست رای مقابله با رژیم‌های مزدور اقدامات جهادی و انقلابی انجام دهند.

دیروز وزیران خارجه دو کشور عربی بحرین و امارات به همراه نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رسماً توافق عادی‌سازی روابط بین خود را امضا کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار