حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاهی در جنوب عربستان سعودی

سحنگوی نیرو‌های مسلح یمن از انجام موفق حمله پهپادی ارتش این کشور به فرودگاه «ابها» عربستان سعودی خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ - 17September 2020

حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاهی در جنوب عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از انجام موفق حمله پهپادی ارتش این کشور به فرودگاه «ابها» عربستان سعودی خبر داد.

وی طی توییتی پنجشنبه شب نوشت که یگان پهپادی ارتش یمن با پهپاد‌های دور بُرد صَمّاد سه یک هدف نظامی مهم را در فرودگاه بین‌المللی اب‌ها واقع در جنوب غربی عربستان سعودی هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع گفت که حمله پهپادی امشب به فرودگاه سعودی اب‌ها در پاسخ به تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن و محاصره مداوم این کشور از سوی ائتلاف مذکور صورت گرفته است.

نزدیک به یک ماه است که پاسخ‌های تلافی جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ائتلاف سعودی بعد از چند ماه وقفه از سر گرفته شده است.

این حملات تلافی‌جویانه بعد از آن صورت گرفت که ائتلاف مذکور و نیرو‌های مزدور آن در داخل یمن، مناطق گسترده‌ای در شمال و مرکز یمن را در درگیری با ارتش یمن از دست دادند.

یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آماج حملات هوایی و زمینی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و مشارکت امارات قرار گرفته است. طی این مدت، یمن در محاصره زمینی، دریایی و هوایی ائتلاف مذکور بوده است و تداوم این محاصره به همراه حملات مستمر هوایی، ده‌ها هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها