آمریکا: امیدواریم بتوانیم قطر را متحد اصلی غیرناتو معرفی کنیم

یک مقام آمرکیایی روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرده دولت این کشور بتواند قطر را به عنوان «متحد اصلی غیرناتو» معرفی کند.
کد خبر: ۴۱۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴ - 17September 2020

آمریکا: امیدواریم بتوانیم قطر را متحد اصلی غیرناتو معرفی کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه گفت ایالات متحده قصد دارد قطر را «متحد اصلی غیرناتو» خود معرفی کند. 

واشنگتن می‌گوید ارتقاء کشورها به وضعیت متحد غیرناتو آمریکا این کشورها را از برخی مزایای در همکاری‌های امنیتی و مبادلات دفاعی برخوردار خواهد کرد. 

 «تیموثی لندرکینگ»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: «ما امیدواریم که بتوانیم  رو به جلو حرکت کرده و قطر را در فهرست کشورهای متحد غیرناتوی خود قرار دهیم.»

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنج ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۱۳۹۶) به بهانه حمایت قطر از تروریسم، رابطه با ایران و ترکیه و برنامه‌های شبکه الجزیره، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را در محاصره قرار دادند.

«مشعل بن حمد آل ثانی» سفیر قطر در آمریکا حدود دو ماه پیش گفت کشورش همواره آماده کمک به کاهش تنش و مذاکره میان طرف‌های درگیر در خلیج فارس است و همچنان به «طرح صلح عربی» پایبند است.

دولت آمریکا در تلاش است کشورهای عربی را به سازش با رژیم صهیونیستی و علنی کردن روابطشان با این رژیم مجاب کند. بحرین و امارات تا به حال اعلام کرده‌اند که روابطشان با رژیم صهیونیستی را عادی می‌کنند. 

«لولوة الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر سه روز پیش در مصاحبه‌ای گفت کشورش وارد روند سازش با رژیم صهیونیستی نخواهد شد. 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها