معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی:

زبان آمریکایی‌ها مقابل قدرت جمهوری اسلامی به لکنت افتاده است

حسین اکبری با بیان اینکه «شمارش معکوس برای دنیا بدون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس آغاز شده است»، گفت: زبان آمریکایی‌ها در برابر قدرت جمهوری اسلامی به لکنت افتاده است.
کد خبر: ۴۱۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ - 18September 2020

به گزارش گروه استان‌های دفاع‌پرس، «حسین اکبری» معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در گردهمایی و دورهمی رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به حوادث چهاردهه انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقتی بخواهیم حادثه‌ای را به‌شکل مطلوب تبیین کنیم به‌گونه‌ای که هم خوب توصیف کرده باشیم و هم حق مطلب را ادا کرده باشیم باید شرایط زمانی را به‌خوبی توصیف کنیم.

وی افزود: تقارن 40 سالگی دفاع مقدس و ایام سوگواری امام حسین(ع) و ایام اربعین که در پیش داریم به ما این فرصت را داده است که یک مقایسه کوچکی را از نظر تاریخی نسبت به آن زمان و زمان فعلی انجام دهیم.

وی بیان کرد: حادثه‌ای که در کربلا اتفاق افتاد، اگر اتفاق نمی‌افتاد؛ آثاری از دین وجود نداشت چرا که وقتی بخواهیم کربلا را خوب توصیف کنیم باید دشمنان را هم به‌درستی توصیف کرده باشیم که اگر این فرصت برای آن ها اتفاق می‌افتاد چه بلایی بر سر اسلام می‌آوردند.

وی اضافه کرد: یزید سه سال و 9 ماه حکومت کرد؛ یک سال جنایت عاشورا را مرتکب شد، یک سال جنایت بزرگ در غائله "حره" در مدینه که واقعا حادثه‌ای وحشتناک بود و بیش از 11 هزار نفر کشته شدند و بدترین نوع جنایت را مرتکب شدند؛ یک سال هم خانه کعبه را به آتش کشیدند.

اکبری درباره اتفاقات کربلا گفت: همه آن اتفاقاتی که در صحنه کربلا رخ داد، جنایاتی است که در حق تک‌تک شهدای کربلا و خاندان مطهر سیدالشهدا(ع) مرتکب شدند؛ اینها بیانگر ویژگی‌ها و شاخص‌ها و شخصیت‌هایی است که مثلاً به‌عنوان پرچم‌دار اسلام، اسلام را اداره و هدایت می‌کردند؛ کسانی که به بچه رحم نمی‌کردند حرمت نگه نمی‌داشتند و هر جنایتی را مرتکب می‌شدند تا به دنیای خود برسند.

کارشناس مسائل منطقه و خاورمیانه ادامه داد: اگر اسلام به‌کل به‌دست آن‌ها می‌افتاد چه می‌شد؟ اگر همزمان با حادثه کربلا چند حادثه دیگر رخ می‌داد چه اتفاقی می‌افتاد؟ زمانی که این حادثه تاریخی اتفاق افتاد یک عبرت و درس برای بشر شد و اراده خداوند متعال این است که دین و حجت خود را برای بشر حفظ کند.

اکبری خاطرنشان کرد: ما مقایسه دیگری داریم؛ زمانی که انقلاب ما اتفاق افتاد، دنیا در چه شرایطی بود؟ شرایط به جایی رسیده بود که بعد از جنگ جهانی اول تمام جهان اسلام را اشغال کرده بودند و هیچ کشور مستقلی که بتواند از حکومت اسلام حمایت کند وجود نداشت؛ بعد هم قدرت‌های بزرگ دنیا بعد جنگ جهانی دوم اعلام کردند امروز پایان عمر ایدئولوژی است و دین جایگاهی در بین بشر ندارد.

وی اضافه کرد: حتی خیلی از آن ها قضیه مرگ ایدئولوژی را بیان کردند و گفتند دنیا در اختیار ماست و تفکر اومانیسم را گسترش دادند؛ تفکر اومانیسم یعنی رفتن به جنگ با خدا و بیان اینکه خدایی وجود ندارد که مبنای همه چیز انسان و غرائض آن می شود و این شاخص و دموکراسی و مدرنیته با تفکری که می‌گوید خدا این دنیا را خلق کرده و آن را به حال خود رها کرده و دیگر کاری به این دنیا ندارد و بنابراین نیازی به دین و ارزش های الهی وجود ندارد.

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: کشورهای مدعی این تفکر، کاملا در یک شرایط آماده هستند که هر چند در رو به روی هم و در جهت مخالف هم هستند اما هدف های آن ها در یک جهت هست و با هم همسویی دارند که هیچ آثاری از دین باقی نماند.

وی بیان کرد: شیطان اشتباهی را مرتکب شد و از درگاه الهی رانده شد اما این ها بدتر از شیطان را آورده اند برای مبارزه با دین چون اعتقادی به وجود خداوند ندارند؛ همان طور که انقلاب اسلامی در یک شرایط کاملا نابرابر قرار داشت و با وجود تمام مشقت ها و نابرابری ها ادامه می داد و از حرکت نمی ایستاد.

اکبری ادامه داد: عاشورا پیام خود را به بشریت رساند زمانی که فلسطین در سال 1949 میلادی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شد "سید امین الحسینی" از لبنان به دیدار مائو در چین، با تفکر مارکسیستی داشت و با تکیه بر تفکر کمونیستی و چپ توانسته بود چین را از اشغال ژاپن نجات دهد، رفت تا درخواست کمک کند و از آن ها بخواهد فنون و راه و رسم مبارزه را به آن ها بیاموزند.

کارشناس سیاسی مسائل منطقه و خاورمیانه افرود: در منابع عربی آمده است مائو بسیار عصبانی شد و با تندی گفت شما مسلمانان عاشورا دارید و آمدید از ما راه و رسم مبارزه یاد بگیرید؛ یعنی عمق حادثه کربلا جغرافیا نمی شناسد و تمام جهان را از جنبه های مختلف تحت تاثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: گاندی می‌گوید من تمام زندگی ام را مطالعه کردم برای اینکه بتوانم از اشغال انگلیسی‌ها نجات پیدا کنیم و پس از بررسی‌های بسیار دریافتم هیچ راهی نداریم جز اینکه روش و راه کربلا را اجرا کنیم، گاندی یک هندویی است که هیچ اعتقادی به اسلام ندارد و یا مائو یک کمونیست است و خیلی از نخبگان با هر دین و آیینی بخواهند بر اساس آرمان ها و ارزش ها خود نمونه یک انسان کامل را نام ببرند به امام حسین(ع) می رسند.

اکبری تصریح کرد: یکی از کشیش‌های مسیحی می گوید ما هم برای عیسی مسیح مراسم می گیریم و عزاداری می کنیم و سوگواریم ولی وقتی آن را با امام حسین(ع) مقایسه می کنیم که تمام خانواده اش را به معرکه آورد و فدا کرد متوجه تفاوت بین کاه و کوه می شویم.

کارشناس مسائل منطقه و خاورمیانه اضافه کرد: بنابراین هر کس به همان میزان ایمان دارد، که امام حسین(ع) را قبول دارد در همین ایام اربعین یکی از مسیحیان ارتودوکس لبنان که در پیاده روی عظیم اربعین شرکت کرده بود در کلیسا عنوان کرد که کل مسیحیت ما می شود حب و خدمات ما مصداق اوج حب و خدمات را در پیاده روی کربلا دیدیم و در هیج کجای مسیحیت شاهد این اندازه از حب و خدمات نبودیم.

وی بیان کرد: انقلاب ما توانست از مسیر سخت و ناهموار که خارج از معادلات جنگ بود عبور کند و تمام جهان به این اتفاق نظر رسیده بودند که هر کشوری باید مبتنی بر توانمندی ها و تهدیدات خود یک دکترین نظامی داشته باشد بر اساس تجربه بشر اگر یک کشور توانایی های لازم را جهت جنگ ندارد باید تسلیم شود، ما هیچ کدام از مولفه های دکترین جنگ براساس تعارف آکادمی‌های دنیا را نداشتیم اما یک اراده الهی داشتیم که امام(ره) مفسر آن بود و توانست تئوری جدیدی را وارد جنگ کند.

اکبری ادامه داد: برای جامعه امروز که تمام تئوری‌های بشریت را در میدان جنگ انجام داده بودند و پیروزی به دست آورده بودند تبدیل شد به یک تفکر بسیجی که حالا آن را تئوریزه کنند که تفکر بسیجی یعنی چی چراکه در جنگ تحمیلی تمام باورهای دنیا را رزمندگان ما با نگاه الهی، توکل و توسل و ولایت مداری خود به چالش کشیدند.

وی تصریح کرد: یک تفاوت جدی در عاشورا و انقلاب وجود داشت، در عاشورا خیلی ها به امام نامه نوشتند ولی تعداد کمی به عهد خود پایبند ماندند و پس از شهادت امام حسین(ع) هم پشیمان شدند و در مدینه قیام کردند که چرا امام حسین(ع) را همراهی نکردند و پس از ان توابین قیام کردند که اشتباه کردیم و باید از امام حسین(ع) دفاع می کردیم و در ادامه قیام مختار رخ داد که در مجموع حدود 35 تا 40 هزار نفر برای قیام خونخواهی امام حسین(ع) جان دادند و اگر تمام این جمعیت در کربلا به کمک امام می‌آمدند چه می شد؟ درحالی‌که کل لشکر یزید 30هزار نفر بود.

اکبری افزود: مصداق کلام امام سجاد(ع) است که آن هایی که از امام(ع) پیشی گرفتند جزو وارثین شدند و اگر عقب ماندند به بطلان کشیده شدند و تنها کسانی نجات پیدا کردند که همراه امام(ع) بودند؛ در انقلاب اسلامی ملت ما امام راحل و ولی فقیه خود را خواندند و یاری کردند، در طول 4 دهه انقلاب اسلامی با جان و توان از حریم ولایت دفاع کرده و می‌کنند.

کارشناس سیاسی مسائل منطقه و خاورمیانه با اشاره به اهمیت عاشورا گفت: عاشورا برای انقلاب و دفاع مقدس ما عبرت شد و خیلی از رزمندگان بدون اینکه نامهای بنویسند آمدند و دیگر اجازه ندادند آن حادثه تلخ تاریخی تکرار شود، آمدند و پای امامشان ایستادند و سخت ترین شرایط را پشت سر گذاشتند و الحمدالله امروز جمهوری اسلامی به همت آن حرکت پا برجاست و لطف خداوند که حجت را بر جهانیان تمام کرده است.

وی اضافه کرد: اگر ما تجربیات جنگ در دفاع مقدس را نداشتیم چگونه می توانستیم با داعش مبارزه کنیم و ایستادگی کنیم اگر تجربه بسیج و دفاع مقدس ما نبود حتما حزب الله را چند روزه حذف می کردند و تمام اراده بشر باطل این است که حرکت دینی را متوقف کند اما اراده و مشیت خداوند مانع از این کار میشود.

کارشناس مسائل منطقه و خاورمیانه ادامه داد: بنابراین امروز دشمنان مقاومت و دشمنان اسلام مجبورند هویتشان را علنی کنند چون نیاز دارند تا یاران خود را افشا کنند و صف آرایی و جبهه های آن ها به راحتی مشخص می شود.

اکبری خاطر نشان کرد: وقتی همراهان آمریکا در خلیج فارس ضربه خوردند دست به دامان آمریکا شدند که ما آبرو و سرمایه خود را به امانت به شما دادیم و آن ها در پاسخ گفتند به سازمان ملل شکایت کنید ما هم از شما دفاع می کنیم.

وی افزود: زمانی که پهپاد آمریکایی مورد هدف قرار گرفت، آمریکایی ها التماس کردند که حداقل اجازه دهید صحراهای بی آب و علف شما را بزنیم تا ابهت ما حفظ شود.

کارشناس مسائل منطقه و خاورمیانه با اشاره به شهادت رساندن این سردار شجاع گفت: اشتباه بزرگ آن ها این بود که شهید سلیمانی را به شهادت رساندند و در پاسخی که گرفتند نخستین کسی که اعلام کرد ما در به شهادت رساندن این سردار شجاع و محبوب ملت نقشی نداشتیم نتانیاهو بود زیرا بهتر از همه می‌دانست خشم مقاومت به چه معناست.

اکبری عنوان کرد: بر اساس محاسبات عقلی و علمی و کمی و کیفی، اسرائیل باقی نخواهد ماند و خود رژیم صهیونیستی هم از این موضوع آگاه است که سریع خود را کنار می‌کشد تا در معرض خطر و آسیبی قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نیز به لکنت افتادند، امروز التماس می‌کنند که اجازه دهید انتخابات ما برگزار شود؛ در صورتی که ادبیات آمریکا در دنیا این نبود، اگر ما الگوگیری از زمان عاشورا نداشتیم امروز ناتوان بودیم بنابراین با این قیام سرخ حماسی مقایسه می‌کنیم؛ درسی که انقلاب و دفاع مقدس و بحث مدافعان حرم که جوانان با اشتیاق برای دفاع از حریم آل‌الله پیش قدم می‌شدند به ما دادند.

اکبری تصریح کرد: امروز مقاومت براساس همان فرهنگ عاشورایی و ذیل ولایت ولی فقیه که رمز اصلی پیوند و اداره امت و امامت است توانسته دشمن را به چالش بکشد و از موانع عبور کند و قطعا روزی شاهد جهان بدون آمریکا و منطقه صهیونیست هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها