چهل‌سالگی سرو/ شهید «محمدرضا فرزاد»:

شهادتم را با آغوش باز پذیرا باشید

شهید «محمدرضا فرزاد» اردیبهشت ۱۳۳۸ در شهرستان تفت به دنیا آمد و اردیبهشت ۱۳۶۱ به شهادت رسید. او در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: «همچنان که خودتان مرا برای رفتن به جبهه تشویق می‌کردید شهادتم را با آغوش باز پذیرا باشید»
کد خبر: ۴۱۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ - 18September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدرضا فرزاد» ۱۴ اردیبهشت ۱۳۳۸ در شهرستان تفت یزد به دنیا آمد و تا دوره کارشناسی در رشته بهداشت محیط تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی و تخریب‌چی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ در جاده اهواز - خرمشهر به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و ۲۷ مرداد ۱۳۷۹ پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

در ادامه وصیت‌نامه شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«الذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله به اموالهم و انفسهم اعظم درجة عندالله اولئک هم الفائزون».
 
حمد و سپاس فراوان ایزد منان را که توفیق پیوستن به جمع جند الله و در نهایت رسیدن به فیض شهادت را به بنده عاصی و گنهکار خویش عطا فرمود. درود به نبی اکرم (ص) و دختر طیبه‌اش و حضرت علی (ع) و یازده فرزندش که سلام و درود خدا بر همه شان باد و درود به رهبر کبیر انقلاب و کلیه شهیدان و سلام و درود به شما والدین عزیزم و عرض تبریک به خدمت شما که خداوند به شما توفیق داشتن فرزندی را عطا کرد که لیاقت شهادت را پیدا کند.  
 
اجر پدر و مادر شهید بودن را برای خود حفظ کنید
 
ولی عاجزانه از شما خواهشمندم مرا از اینکه نتوانستم فرزند خوبی برای شما باشم و نتوانستم کمترین دین خود را نسبت به شما اداء نمایم ببخشید انشاء الله که خداوند به شما اجر عطا کند و در ضمن امیدوارم همچنان که خودتان مرا برای رفتن به جبهه تشویق می‌کردید شهادتم را با آغوش باز پذیرا باشید و با صبر و شکیبایی و شکر گزاری به درگاه ایزد منان که توفیق شهید شدن به فرزندتان عطا فرمود اجر پدر و مادر شهید بودن را برای خود حفظ کنید.
 
مبادا کوچکترین انتظاری از جامعه در رابطه با شهادت فرزندتان داشته باشید
 
و مبادا آنی خدا را فراموش کنید و اطمینان دارم که نخواهید کرد. ولی من باب تذکر از شما خواهشمندم که مبادا کوچکترین انتظاری از جامعه در رابطه با شهادت فرزندتان داشته باشید؛ و همین خواهش را از کلیه اقوام و آشنایان دارم البته باز هم متذکر می‌شوم که این تذکر است و اطمینان دارم که خود شما بیش از هر چیز به این موضوع توجه دارید زیرا مرا صرفاً جهت رضایت الله به جبهه فرستادید و خواستید جلوی خداوند متعال و حسین‌بن علی (ع) و حضرت مهدی (عج) و تو‌ای مادرم در مقابل مادرت فاطمه (س) روسفید باشید که انشاء الله خداوند شما را رو سفید نماید.
 
اما ضمن درود به امت همیشه در صحنه و شهیدپرور به‌عنوان کوچکترین فرد چند خواسته دارم.  
 
از کلیه برادران دانش آموز خود خواهشمندم که با جدیت هرچه تمام‌تر در سنگر‌های مدارس خود را به سلاح علم و در کنار آن ایمان مسلح نمایند. باشد که با سلاح علم و ایمان بتوانند پشت ابرقدرت‌ها و استعمارگران شرق و غرب را به خاک رسانند. زیرا که این‌ها امید انقلابند و باید چرخ‌های جامعه اسلامی‌مان بدست آن‌ها به حرکت درآید.
 
آن‌ها هستند که باید جامعه ایده‌آل را استمرار و استحکام بخشند که در غیر این صورت در مقابل خون شهیدان مسئول خواهند بود.
 
برای ظهور هرچه زودتر حضرت مهدی (عج) تعالی دعا کنید
 
از کلیه مادران و خواهران خواهشمندم که فرزند خود را چنان تربیت نمایید که بتوانند ادامه دهندگان خوبی برای انقلاب و راه شهیدان باشند تا در روز قیامت فاطمه الزهرا (س) از آن‌ها راضی وخوشنود باشد. انشاء الله.
 
او در خاتمه از امت قهرمان عاجزانه خواهشمندم که همواره در هرکار و هر راه تنها رضایت الله را هدف قرار دهند و سنگر مساجد را بیش از پیش رونق داده و در برپایی هرچه با شکوه‌تر نماز جماعت و نماز وحدت آفرین جمعه کوشا باشید و همواره برای ظهور هرچه زودتر حضرت مهدی (عج) تعالی دعا نمایید همواره سلامتی و موفقیت رهبر انقلاب این نائب به حق حضرت صاحب را از ایزد منان بخواهند و آنی دست از اطاعت وی بر ندارید که موجب خشم و غضب الهی خواهد شد.
 
در پایان از والدین عزیز و کلیه آشنایان خواهشمندم که حقوقی را که برگردن این حقیر دارند ببخشایند انشاء الله که خداوند اجر کافی و کامل به ایشان عطا نماید. خدایا خدایا ترا بجان مهدی خمینی را نگهدار.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار