چهل‌سالگی سرو/

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌وهشتم شهریور» استان یزد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در بیست‌وهشتم شهریور، مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ - 18September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در بیست‌وهشتم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.

شهید «عباسعلی عزیزی بندرآبادی»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌وهشتم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۵۳/۰۸/۰۱
 
شهادت ۱۳۷۲/۰۶/۲۸ نیستان (سردشت)
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین
 
زندگی‌نامه: یکم آبان ۱۳۵۳، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسین، گچکار بود و مادرش عزت نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز گچکار بود. سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم شهریور ۱۳۷۲، به عنوان تک‌تیرانداز در نیستان سردشت توسط گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به قلب و دست، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.  
 
شهید «محمدحسین میرزازاده اناری»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌وهشتم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۱/۱۱/۱۵
 
شهادت: ۱۳۶۰/۰۶/۲۸ غرب سوسنگرد
 
عملیات: پدافندی
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین
 
زندگی‌نامه: پانزدهم بهمن ۱۳۴۱، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش علی، در شهربانی کار می‌کرد و مادرش فخرالسادات نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته اتومکانیک درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم شهریور ۱۳۶۰، به عنوان تک‌تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مدفن او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.
 
شهید «رضا حیدری مدوئیه»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌وهشتم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۵۳/۰۷/۰۱
 
شهادت: ۱۳۷۲/۰۶/۲۸ سردشت
 
محل خاکسپاری: روضه الشهدا
 
زندگی‌نامه: یکم مهر ۱۳۵۳، در روستای مدوئیه از توابع شهرستان ابرکوه به دنیا آمد. پدرش مهدی، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. کمک راننده بود. به عنوان پاسدار وظیفه خدمت می‌کرد. بیست و هشتم شهریور ۱۳۷۲، به عنوان تک‌تیرانداز در روستای نیستان سردشت هنگام درگیری با نیرو‌های سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بر اثر اصابت گلوله به سر، سینه و پا، شهید شد. مزار او در روضه الشهدای شهرستان زادگاهش واقع است.
 
شهید «حسین زارع زاده مهریزی»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «بیست‌وهشتم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۱/۰۱/۰۱
 
شهادت: ۱۳۶۰/۰۶/۲۸ دزفول
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای بغدادابادعلیا
 
زندگی‌نامه: یکم فروردین ۱۳۴۱، در شهرستان مهریز چشم به جهان گشود. پدرش حسن، کشاورزی می‌کرد و مادرش خدیجه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. جوشکار بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم شهریور ۱۳۶۰، به عنوان تک‌تیرانداز در دزفول بر اثر اصابت ترکش خمپاره به گردن، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای روستای بغدادآبادعلیا تابعه زادگاهش به خاک سپردند.
 
فرازی از وصیت‌نامه:
 
ﻣﻦ ﺳﺮﺑﺎز وﻇﻴﻔﻪ ﺣﺴﻴﻦ زارﻋﺰاده مهریزی ﺑﺮای ﺣﻔﺎﻇﺖ از ﺧﺎک وﻃﻨﻢ اﻳﺮان اﺳﻼمی آﻣﺪم ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺗﻤـﺎم دﺷـﻤﻨﺎن اﺳـﻼم و اﻳﺮان ﺳﺮاﭘﺎ اﺳﻼمی ﻧﺸﺎن دﻫﻢ ﻛﻪ اﻳﺮانی ﻫﺮﮔﺰ زﻳﺮ ﺑﺎر ﻇﻠﻢ و ﺳﺘﻢ ﻧمی‌رود وﺑﻪ دﺷﻤﻦ ﺷﻤﺎره یک ﺧﻮد آﻣﺮﻳﻜﺎی ﺟﻨﺎﻳﺖکار ﻧﺸﺎن می‌دﻫﻴﻢ ﻛﻪ اﺳﻼم ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﻮ دﻫنی می‌زﻧﺪ ﺑﻪ اﺑﺮ ﻗﺪرت‌ های ﺷﺮق و ﻏﺮب ﺗﺎ آﺧﺮﻳﻦ ﻗﻄﺮه ﺧﻮنی ﻛﻪ در رﮔ‌ﻬﺎﻳﻢ حتی در ﻣﻮﻳﺮگ‌هایم دارم ﺟﻠﻮ دﺷﻤﻨﺎن وﻃﻨﻢ اﻳﺴﺘﺎدگی می‌ﻛﻨﻢ.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار