پدر شهید علیدوست مطرح کرد؛

وصیت شهید علیدوست درباره طعنه به مدافعان حرم

پدر شهید «مهدی علیدوست» با اشاره به وصیتنامه فرزندش علت اعزام این شهید به جنگ سوریه را از زبان خودش شرح داد.
کد خبر: ۴۱۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۴ - 19September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم «مهدی علیدوست» متولد ۲۵ مرداد سال ۱۳۶۵ در روستای آلانق تبریز بود. سه سال داشت که خانواده‌اش به شهر قم مهاجرت کرد و پس از گذراندن مراحل تحصیل و بعد از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۸۳ جذب یگان صابرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

با شروع جنگ در سوریه وی داطلب رفتن به جنگ شد تا در مقابل تکفیری‌ها از حرم اهل بیت (ع) دفاع کند که سرانجام ۲۵ مهر سال ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

«محمدرضا علیدوست» پدر این شهید مدافع حرم با اشاره به شرایط خانوادگی‌ای که شهید در آن پرورش یافته بود، اظهار داشت: بنده طلبه هستم و همسرم دختر یکی از روحانیون انقلابی است. خیلی خوش اخلاق بود و از ویژگی‌های بارز او می‌توانم به شجاعت و تقوایش اشاره کنم.

وی به بخشی از وصیتنامه شهید که در آن هدف از رفتن به سوریه را بیان کرده اشاره کرد و گفت: ایشان در وصیت نامه‌اش نوشته است «از وقتی تکفیری‌ها را در تلویزیون دیدم خیلی بی‌قرارم، زیرا اعتقاد دارم این‌ها از نسل همان ظالمانی هستند که مولا علی (ع) را خانه‌نشین کردند، هدف تکفیر کشور ماست پس کسی به من خرده نگیرد که چرا رفتی، می‌رویم تا دشمن نتواند نگاه چپ به دین و کشور ما و انقلاب بکند.»

پدر شهید در ادامه صحبت‌های خود از علاقه فرزندش به اهل بیت (ع) اینطور روایت کرد: شهید به همه امامان علاقه داشت به ویژه به سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع). ارادتش به حضرت علی‌اصغر (ع) به حدی بود که اسم تنها فرزندش را علی‌اصغر گذاشت، وصیت هم کرده بود هر زمان به سر مزارم می‌آیید برایم روضه علی‌اصغر (ع) بخوانید تا آرامش بگیرم.

وی درباره موافقت خانواده برای رفتن فرزندش چنین گفت: پسرم اولین شهید مدافع حرم شهر قم است که آن زمان به دلیل حفظ مسائل امنیتی و حفاظتی اطلاع نداد به سوریه می‌رود، اما من با توجه به شواهد و قرائن می‌دانستم که به ماموریت خارج از کشور رفته که در همان ماموریت بعد از ۱۵ روز به شهادت رسید.

پدر شهید ادامه داد: روز ۲۷ مهر شخصی به برادرش زنگ می‌زند و خبر می‌دهد که مهدی شهید شده. شهادت او برای ما نه یک مصیبت بلکه مدال افتخاری شد. رسالت ما به عنوان خانواده شهید بسیار سنگین است، باید همانند اسرای کربلا حافظ پیام شهدا باشیم، راهشان را ادامه دهیم و آنان را به مردم معرفی کنیم.

توصیه شهید علیدوست همیشه پیروی از حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) و اهمیت دادن به نماز و انس با قرآن بود. بعد از شهادت خیلی از جوان‌ها به او متوسل شدند و حاجت گرفتند، چند مورد جوان‌ها برای اعزام به سوریه به شهید متوسل شدند که مشکلشان حل شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار