چهل‌سالگی سرو/ رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان:

به‌کارگیری ۵۰ هزار نفر از فرزندان پیشکسوتان در نیرو‌های مسلح/ ۳۱۳ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و شهادت توسط بسیج تجلیل می‌شوند

سردار تقی رضایار با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از ۳۱۳ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و شهادت توسط بسیج تجلیل می‌شود، گفت: ۵۰ هزار نفر فرزندان پیشکسوتان در زیرمجموعه‌های نیرو‌های مسلح بکارگیری خواهند شد.
کد خبر: ۴۱۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ - 19September 2020

به‌کارگیری ۵۰ هزار نفر از فرزندان پیشکسوتان در نیرو‌های مسلح/ ۳۱۳ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و شهادت توسط بسیج تجلیل می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار تقی رضایار رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، درباره برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نقش‌آفرینان و حماسه‌سازان اصلی دفاع مقدس نکوداشت نام این عزیزان محوری‌ترین برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی درباره اینکه چرا دفاع هشت ساله را دفاع مقدس می‌گوییم، افزود: در دفاع مقدس ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از اراضی کشورمان اشغال شده بود به همین دلیل می‌بایست برای بیرون راندن دشمن از سرزمین‌های کشورمان نیرو‌های مسلح و مردم بسیج می‌شدند؛ لذا برای بیرون راندن دشمن می‌بینیم که رزمندگان در شب‌های عملیات به ائمه معصومین (ع) متوسل می‌شدند و حتی رمز‌های عملیات را با نام ائمه معصومین فرائت می‌شد، البته در این رابطه یعنی‌ توسل به معصومین (ع) موارد متعددی را می‌توان عنوان کرد که هر کدام بیانگر مقدس بودن عنوان دفاع هشت ساله کشورمان است.

سردار رضایار ادامه داد: بیشتر فرماندهان و رزمندگان‌ ما در دفاع مقدس کسانی‌ بودند که از دانشگاه‌های کشورمان راهی جبهه‌ها شدند بدون اینکه دوره‌های عالی جنگ در دانشگاه‌های نظامی را دیده باشند، افراد توانستند بر فرماندهان عالی‌رتبه دوره دیده دشمن غلبه کنند و نگذارند کشورمان در اشغال بماند.

وی با بیان اینکه در دو سال آخر جنگ انهدام عظیمی در ماشین جنگی دشمن روی داد، اضافه کرد: ما ۶۰ یگان و لشکر و تیپ تخصصی توسط سپاه در پایان جنگ سازماندهی شد در حالی‌که سپاه در آغاز جنگ فاقد تیپ و لشکر بود.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان اظهار داشت: یک هزار میلیارد دلار کشورمان بر اساس آمار‌های بین‌المللی کشورمان آسیب دیده است و علاوه بر این بیش از ۲۰۰ هزار شهید هم تقدیم کردیم، اما با این وجود و علی‌رغم اینکه جنگ تحمیلی از طولانی‌ترین جنگ‌های جهان بود، مردم کشورمان در برابر دشمنان متحد شدند و قدرت دفاعی و بازدارندگی دفاعی کشورمان تقویت یافت.

وی افزود: امروز به برکت دفاع مقدس امنیت پایداری در کشور حاکم است و عمق‌بخشی داخلی هم افزایش یافته است و‌ جغرافیای سیاسی و فرهنگی منطقه متاثر از دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان افزود: بیش از پنج میلیون جبهه رفته در کشور وجود دارد که این سرمایه عظیمی برای نقش آفرینی در بخش دفاعی و امنیتی کشورمان محسوب می‌شود به عیارت دیگر این عزیزان گنجینه تاریخ شفاهی دفاع مفدس هستند.

سردار رضایار ادامه داد: در فاز اول و دوم کمک‌های مومنانه بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی و ۴۴۰ هزار بسته بهداشتی را توزیع کردیم و علاوه بر این ۳۳۰ نفر از پیشکسوتان را به مراکز درمانی معرفی کردیم؛ همچنین ۳۰ میلیارد ریال هم‌کمک مالی جمع‌آوری و تقدیم خانواده‌های نیازمند کردیم.

وی اضافه کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک میلیون نفر از رزمندگان دفاع مقدس تکریم می‌شوند درحالیکه بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم داوطلبانه در جبهه‌ها حضور داشتند؛ بر این‌اساس هم‌زمان با مراسم تکریم پیشکسوتان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی از ۳۱۳ هزار نفر از پیشکسوتان توسط سازمان بسیج در سطح کشور آغاز می‌شود.

سردار رضایار ادامه داد: وزارت دفاع کارت ویژه ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس پیش‌بینی کرده که امسال ۲۰۰ هزار‌ نفر از بسیجیان‌ جبهه رفته کارت ایثارگری دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شاید الان مطلبی که هشت سال است بر زمین مانده قانون همسان‌سازی حقوق پیشکسوتان است؛ البته عنوان شده بخشی از این قانون امسال اجرایی می‌شود علاوه بر این وزارت دفاع هم عنوان‌ کرده تا سقف ۵۰ هزار نفر از فرزندان پیشکسوتان در زیرمجموعه‌های نیرو‌های مسلح بکار گیری خواهند شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار