چهل‌سالگی سرو/

خبر‌های خوب «اوحدی» به جامعه ایثارگری در آستانه هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان عملکرد ۱۰۰ روزه خود و برنامه‌های آینده بنیاد شهید در حوزه خدمت‌رسانی به ایثارگران پرداخت.
کد خبر: ۴۱۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ - 19September 2020

خبر‌های خوب اوحدی به جامعه ایثارگری در آستانه هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه سلامت کشور که از شروع بیماری کرونا با تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت جانفشانی کردند به تشریح عملکرد یکصد روزه ریاست خود بر مسند ریاست بنیاد شهید پرداخت و اظهار داشت: برنامه هر هفته یک استان با رویکرد حل مشکلات جامعه ایثارگران تا کنون با سفر به ۱۱ استان انجام شده است که فرصتی برای حل مشکلات ایثارگران استان نیز فراهم شد و تفاهمنامه‌هایی با استانداران و مدیران استانی در چهار حوزه مسکن، اشتغال، درمان و گلزار شهدا به امضا رسید. قرار است سه شنبه در دوازدهمین سفر را به استان کرمان داشته باشیم و تفاهمنامه با استاندار بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی به امضا برسد.

وی با تاکید بر اینکه همه بدهی‌ها در بنیاد شهید پرداخت شده و هیچ بدهی به دولت بعدی واگذار نخواهیم کرد به وضعیت مسکن ایثارگران اشاره داشت و افزود: اعطای ۱۰۰ هزار فقره وام برای خرید و ساخت مسکن از اتفاقات خوبی است که به تامین مسکن ایثارگران کمک می‌کند. در ۱۱ سفر تفاهمنامه ۴۲ هزار و ۵۰۰ زمین برای جامعه ایثارگری امضا شده. از سال ۸۴ تا ۹۸ در این ۱۱ استان ۲۲ هزار و ۴۰۰ مورد زمین تامین شده که شاهد جهش تولید زمین در حوزه ایثارگری بودیم.

اوحدی یکی از مهمترین مسائل جامعه ایثارگری را بحث اشتغال ایثارگران دانست و بیان کرد: به حد پیگیر مباحث و ظرفیت‌های قانونی در بحث اشتغال ایثارگران هستیم. تاکنون ۳۲ هزار مورد اشتغال برای جامعه ایثارگری تامین شد؛ و در این راه از دولت کمک خواهیم گرفت چرا که دولت در برنامه ششم توسعه موظف است تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را به استخدام رسمی دولت درآورد. قرار شد بعد از آزمون استخدامی آبان یک ازمون ویژه و اختصاصی برای این افراد داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: پنج مصوبه خوب در این مدت از دولت گرفتیم، اولین آن پرداخت کلیه مطالبات تا پایان سال است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه بخش اول آن پرداخت شده و بخش دوم آن نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود. مصوبه دیگر بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شهداست تا بتوانند هشت سال زودتر بازنشسته شوند. امیدواریم بتوانیم موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری که قبل از برنامه ششم به استخدام درآمد و هنوز قراردادی هستند را درست کنیم.

اوحدی از امضای پنج تفاهمنامه با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها خبر داد و افزود: تفاهمنامه‌ای با وزارت سمت و وزارت مسکن منعقد شده که پشتوانه خوبی برای عمل به مصوبات بنیاد در حوزه مسکن است. تفاهمنامه‌ای با وزارت تعاون و کار و امور اجتماعی به منظور تسهیل در روند اشتغال، آموزش و درمان منعقد و امضا شد و کلیه مراکز تامین اجتماعی و مراکز خدمات درمانی و بر اساس این تفاهمنامه موظف به انعقاد قرارداد با بیمه دی شدند. در انعقاد تفاهمنامه با ستاد دیه، معین شد تا دیه آن دسته از ایثارگران به زندان افتاده توسط ما و بنیاد شهید پرداخت شود که یک سوم آن را بنیاد و دو سوم دیگر را ستاد دیه تقبل می‌کند.

رئیس بنیاد شهید به این نکته اشاره کرد که در دوره جدید ۱۰ رویکرد برای بنیاد شهید مد نظر قرار داده شده که به همین منظور سه شورای راهبردی اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی و اطلاع‌رسانی با حضور صاحب‌نظران تشکیل داده شده و پنج کمیته مسکن، اشتغال، درمان، فرهنگی و لوایح در آن فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار