چهل‌سالگی سرو/ یعقوب سلیمانی عنوان کرد؛

تشریح ۴۰ ویژه برنامه بنیاد شهید در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۴۱۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ - 19September 2020

تشریح ۴۰ ویژه برنامه بنیاد شهید در استقبال از چهلمین سالگرد دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های بنیاد شهید به مناسب هفته دفاع مقدس که صبح امروز شنبه ۲۹ شهریور برگزار شد اظهار داشت: ۴۰ برنامه محوری با حداقل چهار هزار اجرا در سراسر کشور در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد. مرحله اول این برنامه‌ها از سوم خرداد تا هفته دفاع مقدس برگزار شده و مرحله دوم از هفته دفاع مقدس تا پایان سال به صورت اثرگذار و تبیینی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آیین «شب‌های پرستاره» در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران و همزمان در ۴۰ گلزار شهدای سراسر کشور با عنوان «با این ستارگان» برگزار می‌شود. اول مهر نیز زنگ «ایثار» از کنار مزار شهدا در سراسر کشور به یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز نواخته خواهد شد.

سلیمانی افزود: یکم مهر از ۴۰ مدیر طراز انقلاب اسلامی تجلیل خواهد شد. برگزاری کنگره ملی «لاله‌های سفید» در بزرگداشت شهدای منا به صورت مجازی و متمرکز در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های معین شده است. سوم مهر برگزاری آیین «مهمانی لاله‌ها» و اهتزاز پرچم ایران در گلزار شهدا با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. تور‌های گردشگری ویژه همسران شهدا اجرا خواهد شد و جامعه ایثارگران به ویژه جانبازان از کادر درمانی و پزشکی تجلیل خواهند کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کنگره ملی شکوه ایثار در تجلیل از مادران همسران دختران شهدا به صورت مجازی خبر داد و بیان کرد: رونمایی از ۴۰ عنوان تازه‌های نشر شاهد، تجلیل از نویسندگان برتر فصلی مجازی در حوزه ایثار و شهادت، تجلیل از ۴۰ کارمند رزمنده بنیاد شهید، تجلیل از نخبگان برتر شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های ماست.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه‌ای در میدان امام حسین (ع) اجرا خواهد شد، تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت را در نظر داریم، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه عکس در مدارس، اماکن و مصلی‎ها، پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی در پایان برشمرد: اجرای زنده سرود و نغمه‌ها، دیوارنگاری مربوط به شهدا، حضور جانبازان ۷۰ درصد در مراکز درمانی برای تجلیل از مدافعین عرصه سلامت، تولید ۴۰ فیلم کوتاه با موضوع ایثار اجتماعی، تولید ۴۰ مستند و پخش در صدا و سیما، تقدیر از ۴۰ پیام آور ایثار در برنامه‌ای با عنوان روایت چهلم، تولید و پخش۴۰ سرود و نماهنگ متمرکز و استانی، تهیه و توزیع هزار بسته اقلام بهداشتی برای ایثارگران و اجرای طرح سپاس دیگر برنامه‌های بنیاد شهید به این مناسبت است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار