چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

دفاع مقدس مهمترین الگو برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: دفاع مقدس مهمترین الگو و سند راهبردی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در عصر کنونی است.
کد خبر: ۴۱۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ - 19September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست مطبوعاتی فرماندهان ارشد نظامی استان یزد در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای اولین بار به صورت مشترک در سپاه الغدیر استان برگزار شد.

هدف از این نشست اتحاد و همدلی و همراهی مسئولان بود که باری دیگر باهم عهد و پیمان بستند تا در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در تایید آرمان‌های امام و رهبری دست در دست هم دهند.

در این نشست سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» فرمانده نیروی انتظامی استان یزد به تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداختند.

سردار پورشمسی ضمن یاد و خاطره شهدای گران‌قدر 8 سال دفاع مقدس که با روحیه جهادی توانستند کاری معجزه گونه را انجام دهند گفت: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم و با شعار محوری «ما قوی هستیم» همزمان با سراسر کشور از رزمندگان دفاع مقدس تحلیل به عمل خواهد آمد.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان این‌که آرمان‌ها در دفاع مقدس بلند بوده است، گفت: مدیریت جهادی و اسلامی موثرترین عامل پیروزی رزمندگان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

با بیان این‌که دفاع مقدس ما مجموعه‌ای پرافتخار در نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: نقطه عطف دفاع مقدس زمانی است که فرماندهان نظامی جنگ در کنار هم شیوه‌ متناسب با نظام مقدس را تدوین و مقابله با دشمنان را مدیریت کردند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس موثرترین شیوه جهادی و اسلامی فرماندهان جنگی در مدیریت دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، گفت: ایستادگی در برابر سلطه‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی، باور نصرت‌الهی به همراه توکل و توسل، اطاعات محض از ولایت فقیه، اهمیت دادن به توانایی‌های ملت و اصل داستن آن، ایستادگی در برابر فشار قدرت‌های خارجی، همدلی و اتحاد ملت بین ارکان نظام، نقش محوری دادن به نجات مستضعفین عالم، اسرار به حفظ اصول اسلامی و ارزش‌ها، هشت مدیریت شاخص مدیریت جهادی در هشت سال دفاع مقدس است.

سردار پورشمسی تصریح کرد: دفاع مقدس مهمترین الگو و سند راهبردی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در عصر کنونی است.

این مسئول برگزاری ۴۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف را از جمله اقدامات در دستور کار استان به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و گفت: این تعداد برنامه‌ در قالب ۴ هزار ریزبرنامه متنوع در سطح شهرستان‌های استان یزد برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در پایان با بیان این‌که ۱۱۰ نفر از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس در استان یزد تجلیل می‌شوند ،خاطرنشان کرد: «ولایت مداری و همبستگی ملی»‌، «جوانان،سربازان، دانش پژوهشی»، «تولید ملی، آمادگی دفاعی خودباوری»، «شهیدان، ایثارگران، فخرآفرینان»، «بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»، «معنویت، خانواده و سلامت»، «رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوع صبر و مقاومت» و «فرماندها، عزت مداران و حماسه آفرینان»، عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس در استان یزد است.

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «ما قوی هستیم» است، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان و ایستادگی مردم، امروز کشور عزیز ما به جایی رسیده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند به کشورمان نگاه چپ کند.

وی گفت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه آغاز شده است و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت و البته بدیهی است که اوج برگزاری برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان یزد با اشاره به روزشمار ایام هفته دفاع مقدس امسال، افزود: دوشنبه 31 شهریور اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «اقتدار-ولایت‌مداری- همبستگی ملی»، سه‌شنبه اول مهر با عنوان «جوانان-سربازان- دانش‌پژوهی»، دوم مهر با عنوان «تولید ملی- آمادگی دفاعی- خودباوری»، سوم مهر با عنوان «شهیدان- ایثارگران- فخرآفرینان»، چهارم مهر تحت عنوان «بصیرت‌افزایی- دشمن‌شناسی- استکبارستیزی»، پنجم مهر با عنوان «معنویت-خانواده- سلامت»، ششم مهر تحت عنوان «رزمندگان – پیشکسوتان- زنان اسوه صبر و مقاومت» و هفتم مهر نیز با عنوان «فرماندهان-عزت‌مداران- حماسه‌آفرینان» نامگذای شده است.

زارع با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس با حضور ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: مراسم تجلیل از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس با حضور مجازی رهبر معظم انقلاب صبح دوشنبه 31 شهریورماه برگزار می‌شود و سهمیه استان یزد در این مراسم 32 هزار نفر است که 16 هزار نفر به مرکز استان و 16 هزار نفر به شهرستان‌های استان اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد، رونمایی از تصاویر 4هزار شهید استان یزد است که این اقدام بی‌نظیر در 31 شهریور همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان یزد با بیان اینکه برگزاری 40 یادواره شهدا به صورت مجازی در دست اجرا است، بیان کرد: همچنین در مساجدی که نماز جماعت برگزار می‌شود در ایام هفته دفاع مقدس هر شب با حضور یکی از رزمندگان شب خاطره برگزار خواهد شد.

سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» در این نشست، با بیان این‌که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام بدون هیچ امکاناتی در برابر لشگر تا دندان مسلح عراق ایستادگی کردند، اظهار کرد: تبعیت بی‌چون و چرا از امام خمینی ره و برخورداری از روحیه جهادی موثرترین دلیل پیروزی انقلاب در برابر استکبار است.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این‌که حفاظت از ارزش‌های انقلاب و نظام اولویت اجرایی تمام ارکان نیروهای مسلح است، گفت: ولایت‌مداری رمز کسب دستاوردهای بزرگ در برابر استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: اتحاد هماهنگی و انسجام بین نیروهای مسلح و بسیج عامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: امروز مدیون شهدا، جانبازان و خانواده آنها هستیم که باید در این راستا برنامه‌های با نشاط و پرشوری در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: نیروهای مسلح در کنار هم هستیم و فقط رنگ لباس‌ها فرق می‌کند و هدف ما حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است تا بتوانیم ادامه دهنده رها شهدا باشیم.

بهدانی‌فرد ادامه داد: باب شهادت بر روی نیروی انتظامی باز است و هر هفته در عرصه‌های مختلف در جهت ایجاد امنیت شاهد شهادت نیروهای خود هستیم که در این راستا نیازمند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: برگزاری صبحگاه روز سرباز و تجلیل از سربازان نمونه، تجلیل از خانواده‌های شهدای سرباز، دیدار با خانواده شهدای ناجا، تخفیف ترخیص خودروهای توقیفی، نوبت دهی اینترنتی در تعویض پلاک در استان، از جمله برنامه‌های این هفته است.

بهدانی‌فرد بیان کرد: حضور کارشناسان و تبیین آسیب‌های اجتماعی در جمع مردم در مساجد و مدارس، ارائه خدمات مشاوره رایگان در استان، اجرای نمایش اقتدار نیز به عنوان این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار