چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

تبیین نقش خراسان رضوی در دفاع مقدس و مقاومت در 395 غرفه نمایشگاهی

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: 43 دستگاه و تشکل اداری و اجرایی، یگان نظامی و انتظامی، تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی، دستاوردها، ابتکارات و عملکرد خود را در دوران دفاع مقدس در قالب 395 غرفه در نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت به نمایش خواهند گذاشت.
کد خبر: ۴۱۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ - 19September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اصحاب رسانه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: در 31 شهریور و همزمان با هفته دفاع مقدس و در چهلمین سالگرد این حماسه جاوید، دو رویداد مهم در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد انجام خواهد شد.

وی افزود: رویداد اول، نکوداشت و تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس است. برابر برنامه‌ریزی که در سطح ملی صورت گرفته 1 میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در کل کشور تجلیل خواهند شد که 104 هزار نفر از این پیشکسوتان، مربوط به استان خراسان رضوی هستند که قرار است در 31 شهریور در سراسر استان در سطح سازمان­ها، یگان­ها، تکایا، مساجد، مدارس و دانشگاه­ها مورد تجلیل قرار گیرند.

این مسئول خاطر نشان کرد: برابر هماهنگی انجام شده مراسم تکریم و تجلیل پیشکسوتان از طریق ویدئو کنفرانس در 31 استان برگزار می‌شود که این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: برابر آنچه پیش‌بینی شده اکثر جامعه هدف در روز 31 شهریور در سراسر استان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. این برنامه با حضور جمعی از مسئولین استانی و خانواده‌های شهدا در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار و از  300 پیشکسوت دفاع مقدس استان تجلیل به عمل خواهد آمد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: رویداد دومی که در 31 شهریور انجام خواهد گرفت، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت است که بعد از ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

وی گفت: در این نمایشگاه 43 دستگاه و تشکل اداری و اجرایی، یگان نظامی و انتظامی، تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس حضور دارند و دستاوردها، ابتکارات و عملکرد خود را در دوران دفاع مقدس در 395 غرفه 12 متری در سالن فردوسی به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: 395 غرفه این نمایشگاه در بیش از 4 هزار و 700 متر مربع دایر شده و در محوطه نمایشگاه نیز تجهیزات و امکانات نظامی در معرض دید قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز با 2 هزار متر مربع آماده برگزاری مراسم ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین ویژه‌برنامه‌هایی که در مدت برگزاری نمایشگاه برگزار می‌شود، خواهد بود.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به میزان مشارکت دستگاه‌ها در این نمایشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: سپاه امام رضا(ع) با 96 غرفه، نیروی انتظامی با 67 غرفه، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی با 62 غرفه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با 22 غرفه و جبهه مقاومت اسلامی با 15 غرفه، پنج یگان و دستگاهی هستند که بیشترین غرفه‎های نمایشگاهی را در اختیار دارند.

وی بیان داشت: کنگره 18 هزار شهید استان، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان قدس، نمایندگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: تأکید ستاد اجرایی نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس بر بازدید مجازی و بردن نمایشگاه از طریق رسانه به منازل است. بازدید حضوری را منع نمی‌کنیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه به بازدید مجازی داریم؛ بر همین اساس رسانه‌ها برای بردن نمایشگاه را به خانه‌ها تلاش کنند.

وی در پایان از حمایت‌های استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و مدیریت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت قدردانی کرد و آن را مایه دلگرمی اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان دانست.

به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدت برگزاری نمایشگاه پایبندیم

سعید صیفی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی و مدیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت در سخنانی ابراز داشت: در راستای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، 16 کمیته در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که این کمیته‌ها جلسات متعدی را در جهت پیشبرد امور نمایشگاه برگزار کردند.

سعید صیفی در ادامه به استقرار کمیته بهداشت و درمان در محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزو اصولی است که دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه به آن پایبند هستند. ضدعفونی محل عبور و مرور بازدیدکنندگان، تعبیه دستگاه‌های ضدعفونی کننده در درب‌های ورودی و خروجی نمایشگاه، توزیع ماسک، کنترل فاصله اجتماعی، اعمال تهویه مناسب در نمایشگاه از جمله تمهیداتی است که برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: در فضای مجازی بستری فراهم شده تا علاقمندان بتوانند از روز یکم مهر از این نمایشگاه به صورت مجازی از طریق تور مجازی نمایشگاه بین‌المللی مشهد به آدرس v.expo.ir بازدید کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار