مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان خبر داد؛

معرفی کتب حوزه ایثار و شهادت استان لرستان در هفته دفاع مقدس

«احمد حسین فتایی» گفت: معرفی کتاب‌های مؤلفان و ناشران استانی با موضوع ایثار، شهادت از برنامه‌های ارشاد اسلامی لرستان در هفته دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۱۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ - 19September 2020

معرفی کتب حوزه  ایثار و شهادت  استان لرستان در هفته دفاع مقدس

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «احمدحسین فتایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه‌های این اداره‌کل در حوزه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های مساجد طراحی شده و با شروع هفته دفاع مقدس آغاز خواهند شد.

وی افزود: بسیاری از برنامه‌های طراحی شده در غرفه این اداره‌‌کل واقع در نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس که از ابتدای هفته دفاع مقدس در خرم‎آباد آغاز به‌کار خواهد کرد برگزار می‌شوند که از آن جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس با همکاری بسیج هنرمندان، رونمایی از پوستر اختصاصی طراحی شده توسط کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان، رونمایی از فیلم مستند زندگی‌نامه حسن مرادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوتان مطبوعاتی استان، مسابقه کتابخوانی و برگزاری مراسم عصر شعر «ایثار و شهادت» اشاره کرد.

فتایی اضافه کرد: رونمایی از تابلو نفیس خوشنویسی اثر ستار ولی‌نژاد با مضمون سردار شهید قاسم سلیمانی، انتشار زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای لرستان در نشریات استانی، انتشار پوستر تمثال شهدای استان در فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدای عرصه فرهنگ و هنر، معرفی کتاب‌های مؤلفان و ناشران استانی با موضوع ایثار، شهادت و دفاع مقدس در نمایشگاه، تجلیل از اسماعیل سپهوند، نویسنده کتاب «بلدچی» و فراهم کردن زمینه ثبت‌نام و عضویت هنرمندان و اصحاب فرهنگ عضو خانواده شهدا، در صندوق اعتباری هنر و بهره‌مندی ایشان از تسهیلات بیمه و‌... از دیگر برنامه‌های طراحی شده برای هفته دفاع مقدس است.

فتایی ادامه داد: در حوزه قرآنی نیز برنامه‌هایی همچون تهیه و تدوین مستند زندگی‌نامه شهدای قرآنی استان، برگزاری مسابقه قرآنی با موضوع جهاد، ایثار و شهادت، تبیین شخصیت قرآنی شهید قاسم سلیمانی در قالب کلیپ‌های یک دقیقه‌ای و‌... برای این هفته پیش‌بینی شده است.

مدیرکل ارشاد لرستان سپس به برنامه‌های طراحی شده توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه علاوه‌ بر حضور در گلزار مطهر شهدا و غبارروبی از مزار ایشان، برنامه‌هایی از جمله تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم، اجرای تئاتر خیابانی در سطح مساجد شهر خرم‌آباد و برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «روح مقاومت» با موضوعات قرآن و عترت، امام و مرجعیت و دفاع از اسلام و مسجد بر اساس وصیت‌نامه شهدا در قالب نماهنگ، صوت و پادکست، عکس‌نوشته و فیلم موبایلی اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین ویژه‌برنامه روایت‌گری، شاهنامه‌خوانی و حماسه‌سرایی نیز از برنامه‌هایی بود که برای این هفته طراحی شده که پنجشنبه، هفته گذشته در روستای نصیرآباد کاکاشرف خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها