چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری جشن گلریزان خیّرین مازندران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس / افتتاح سه یادمان شهدای گمنام

سردار «عبدالله ملکی» از برگزاری جشن گلریزان خیّرین مازندران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس یادمان شهدای گمنام شهرهای نوشهر، عباس‌آباد و محمودآباد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۱۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ - 19September 2020

برگزاری جشن گلیزان خیّرین مازندران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس / افتتاح سه یادمان شهدای گمنامبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس، با گرامیداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس مکتب درس برای همه اقشار مردم و  مکتبی از ایثار و استقامت است.

وی افزود: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی همه ابعاد جنگ را محاسبه کرد، اما بزرگ‌ترین اشتباه را زمانی کرد که در محاسبات خویش به روحیه و اعتقادات، ائمه اظهار، عاشورای مردم و قدرت، ولی فقیه و امام امت توجه نکرد و شکست خورد.

اگر چه مشکلاتی داریم امروزه، اما از درس‌هایی که از عاشورا آموختیم اوج عشق بازی با خداوند، نماز استقامت، ایثار مسبب حفظ امنیت امروز است.

وی افزود: عاشورا صحنه درس‌آموزی اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه بود و دفاع مقدس برگرفته از عاشوراست و ریشه در دین و اعتقادات ما دارد.

این مسئول ادامه داد: جبهه مقاومت در ادامه دفاع مقدس شکل گرفت و با توجه به اینکه تمام دنیا برای شکست عراق و سوریه بسیج شده بود با فرماندهی شهیدان سلیمانی و همدانی و استفاده از پتانسیل مردم عراق برابر داعش ایستادند و با تقدیم شهدای زیادی به پیروزی رسیدند.

سردار ملکی به تقدیم بیش از ۱۸۸ هزار شهید جنگ و ۴۳ هزار آزاده جانباز در دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: سال‌های گذشته مازندران پایتخت همایش‌ها، یادواره‌ها و نمایشگاه‌ها بود، اما امسال به علت وجود ویروس منحوس کرونا محدودیت‌هایی در اجرای برنامه‌های۴۰ سالگی دفاع مقدس داریم و بیشتر در بستر فضای مجازی برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ۱۵ کمیته در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان گفت: ۲۲ ستاد شهرستانی نیز تشکیل شد که در استان استاندار به عنوان رئیس ستاد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بعنوان دبیر ستاد هستند.

سردار ملکی به عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوشنبه ۳۱ شهریور به نام «اقتدار، ولایت‌مداری، همبستگی ملی»، سه‌شنبه یکم مهر به نام «جوانان، سربازان، دانش‌پژوهان»، چهارشنبه دوم مهر به نام «تولید ملی، آمادگی دفاعی، خودباوری»، پنجشنبه سوم مهر به نام «شهیدان، ایثارگران، فخرآفرینان»، جمعه چهارم مهر به نام «معنویت، خانواده، سلامت»، شنبه پنجم مهر به نام «رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه صبر و مقاومت»، یکشنبه ششم مهر به نام «بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی» و دوشنبه «هفتم مهر به نام «فرماندهان، عزتمداران، حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است.

وی افتتاح نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های دفاع مقدس، افتتانح نمایشگاه یگان ویژه، افتتاح نمایشگاه سازمان قضایی و برپایی نمایشگاه سیار خودرویی در سطح شهر‌ها را از جمله برنامه سی‌ام شهریور اعلام کرد و گفت: تکریم از ۱۰۰ هزار رزمنده مازندرانی همزمان با سراسر کشور و پخش ویدئوکنفرانس بیانات مقام معظم رهبری، رونمایی از ۱۲ کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی و دیدار نیرو‌های مسلح و مسئولین کمیته‌های ستاد با نماینده، ولی فقیه را از برنامه‌های ۳۱ شهریور برشمرد.

سردار ملکی تجلیل از سربازان نخبه و پژوهشگر را از برنامه‌های یکم مهر اعلام کرد و گفت: افتتاحیه مرکز دیالیز و درمانگاه آمل، افتتاح خانه‌های محروم، افتتاح یادمان شهدای گمنام عباس‌آباد، نوشهر و محمودآباد از برنامه‌های دوم مهر به شمار می‌آید.

وی عطرافشانی گلزار شهدای استان، برگزاری شب شعر و خاطره، برگزاری مراسم آبروی محله را از برنامه‌های سوم مهر برشمرد و گفت: حضور راویان دفاع مقدس در نمازجمعه شهر‌های سفید یکی از برنامه‌های جمعه چهارم مهر به شمار می‌آید.

وی همچنین نشست تلویزیونی با حضور بانوان دفاع مقدس، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم را از برنامه‌های پنجم مهر عنوان کرد و افزود: در ششم مهر نشست بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی و در روز هفتم مهر برگزاری یادواره شهدای نیروگاه شهرستان نکا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس را داریم.

سردار ملکی با بیان اینکه با توجه به وضعیت کرونا بیشتر برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، پخش برنامه زنده کوله پشتی از سیمای مازندران و ویژه برنامه خط مقدم در صدای مازندران را از برنامه‌های سیمای مازندران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان خیرین در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار می‌شود، از کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام کلاردشت در ایام دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین یادواره شهدای مجازی و نمایشگاه‌های عکس، پوستر، کتاب و... در شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌ها در ایام دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار