چهل‌سالگی سرو/

نهادینه‌سازی ارزش‌ها هدف اصلی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس از جمله اهداف این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۴۱۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ - 19September 2020

نهادینه‌سازی ارزش‌ها هدف اصلی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس استبه‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدش آذربایجان‌غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه است چرا که اگر این ارزش‌های نهادینه شوند اتحاد، همدلی، ایثار، شجاعت و بسیاری دیگر از صفات نیک در جامعه رواج می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس ما می‌توانیم است، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا تمرکز بیشتری به فضاسازی شهری انجام گرفته و شهرداری ارومیه موظف شده است تا با نصب بنر و پوستر شهدا حال و هوای دفاع مقدس را در شهر ایجاد کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با ۴۰ غرفه در پارک ائللرباغی ارومیه را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا برپایی نمایشگاه در شهرستان‌ها لغو شده و به جای آن برپایی نمایشگاه خودرویی سیار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی نیز موظف شده‌اند تا حداقل یک برنامه تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان نیز داشته باشند، عنوان کرد: افتتاح ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی توسط سپاه شهدا، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در چالدران و تکاب توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) اختصاص سه برنامه تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس به پیشکسوتان، نخبگان نیروهای مسلح و افتتاح یادمان شهید کاظمی در روستای آیرملو از جمله دیگر برنامه‌ها است.

سرهنگ وحیدی برپایی کرسی‌های آزاداندیشی برای ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان آموزش متوسطه دوم، تجلیل از ۴۰ نویسنده دفاع مقدس، آغاز آموزش ضمن خدمت ۳۵ هزار معلم با موضوع دفاع مقدس، تهیه ۳۰۰ کلیپ و پوستر دفاع‌مقدس و بارگذاری در شبکه شاد، تجلیل از ۵۰۰ فرهنگی فعال در حوزه سلامت و مقاومت، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه مجازی عکس‌های دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم امسال تجلیل از یک میلیون پیشکسوت نظامی، جهاد، هلال احمر، سلامت و سایر اقشار جامعه در سطح کشور است، عنوان کرد: همچنین با آغاز هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور برنامه‌ای در حسینیه اعظم ثارالله (ع) ارومیه به حضور تعدادی از رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و خانواده شهدا برگزار شده و در آن مراسم دیدار مجازی با رهبر معظم انقلاب برقرار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های روز شمار هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری یادمان شهدای تمرچین پیرانشهر، تجلیل از جوانان نخبه، تجلیل از بانوان فعال در دفاع مقدس و کمک‌های مومنانه، تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان نظامی و دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا و تجلیل از کادر درمان و خانواده شهدا از جمله این برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار