چهل‌سالگی سرو/ امام جمعه کرمان:

ولایت‌پذیری رزمندگان در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شود

امام جمعه کرمان گفت: دفاع مقدس حادثه‌ای بزرگ و بی‌نظیر بود که در واقع ایمان، همت و ولایت پذیری رزمندگان و ایثارگران در هفته گرامیداشت دفاع مقدس باید به تصویر کشیده شود.
کد خبر: ۴۱۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ - 19September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: همت، ایمان و ولایت پذیری از ویژگیهای برجسته رزمندگان اسلام است که با فداکاری اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد و این سند افتخار جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس به معنای معرفی رشادتهای رزمندگان و شهدای روزهای سخت است که به جهت دفاع از کشور انجام شده است افزود: دفاع مقدس حادثه‌ای بزرگ و بی‌نظیر بود که در واقع ایمان، همت و ولایت پذیری رزمندگان و ایثارگران در هفته گرامیداشت دفاع مقدس باید به تصویر کشیده شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به دو اتفاق یعنی جنگ های تحمیلی بر علیه ایران و دفاع مقدس، گفت: اولین اتفاق مربوط به کشورهایی است که هر کدام ادعای سهمی از کشور ما کردند و در زمان فرمانرواها و سلسله‌ها های متفاوت کشور را کوچک کردند و اتفاق دوم این است که در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم و این انقلاب شکوهمند به رهبری حضرت امام(ره)، همه توطئه ها را خنثی کرد و ثمره آن 8 سال دفاع مقدس است که هم اراده غیر خودی را قطع کرد و هم کشور حفظ شد.

وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که نگاه ما درحفظ نظام بر کسانی است که در این خصوص تکلیف دارند که به عنوان اولین وظیفه اجازه ورود به کشور را به دشمن ندهند و اگر سر هر غفلتی این اتفاق افتاد، باید دشمن را دفع و بیرون کنند که جوانان این مرز و بوم وارد میدان شدند و با امکانات کم، جلوی پیشروی دشمن را گرفتند و آن را به عقب راندند.

حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد: دفاع مقدس به دلیل حضور شجاعانه جوانان اهداف مذبوحانه دشمن را نقش بر آب کرد و سهم جوانان در شهادت و اسارت بسیار بالا بود، زیرا این عزیزان آن قدر مطیع رهبر بودند که می خواستند جانشان را در راه اسلام و میهن فدا کنند.

وی نکته دوم تربیت دفاع مقدس را به صفر رسیدن شهوت عملی در میان جوانان عنوان کرد و گفت: جوانان با پای خودشان خواستند جانشان را فدا کنند، زیرا این جوان نه شبهه علمی و نه شهوت عملی داشت که دفاع را رها کند و توانست درعرصه جهانی خودش را مطرح کند.

امام جمعه کرمان در ادامه تصریح کرد: چون ما وارد جنگ نشدیم، جنگ را به ما تحمیل کردند و جوانان ما برای خدا جنگیدند و نه تنها برای کشور بلکه برای دفاع از مظلوم جنگیدند و این مسیر مقدس است و در این میدان هیچ کس برای غنیمت، درجه و ریاست های دنیوی وارد نشده بود.

وی گفت: مسیر جنگ مسیر پاکی بود و اینکه چرا مقدس بود باید گفت چون ابزار و راه مقدسی داشت و راه مقدس، ابزارمقدس را می خواهد و ما وظیفه داریم دفاع مقدس را در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به خوب تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسئولان و اصحاب رسانه گفت: از آنجایی که شهید «حاج قاسم سلیمانی» مرد شماره یک دفاع مقدس در کرمان است، باید رسالت سنگین دفاع مقدس را هر چه بیشتر و بهتر برای نسل امروز تبیین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار