واشنگتن: رفتار ایران در خلیج فارس را محدود کردیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی موثر بودن ساز و کار فشار حداکثری کاخ سفید بر ایران شد.
کد خبر: ۴۱۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ - 19September 2020

واشنگتن: رفتار ایران در خلیج فارس را محدود کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی مدعی موثر بودن فشارهای حداکثری دولت ترامپ بر ایران شد.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری «ان بی سی نیوز» که از طریق ایمیل صورت گرفت، گفت: «فشار حداکثری ترامپ بر ایران باعث شده که رفتارهای تحریک آمیز دریایی این کشور در خلیج فارس و همچنین توانایی شبکه رسانه‌های دولتی این کشور محدود شده و تهران از کسب میلیاردها دلار محروم شود.»

در حالی که دولت آمریکا به شدت در تلاش برای بازگشت تحریم‌ها بر ایران است انگلیس، آلمان و فرانسه سه متحد اروپایی آمریکا روز شنبه در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کردند به توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستند و تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری« رویترز» تروئیکای اروپا در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند تعلیق تحریم‌ها علیه ایران که در برجام بر سر آن توافق شده‌ است، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر کماکان برقرار خواهد بود. آمریکا، انگلیس و آلمان تصریح کرده‌اند هر تصمیم یا اقدام برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، «فاقد اثر قانونی خواهد بود.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها