کوشکی: خروج از ان‌پی‌تی راهکار جلوگری از فعال شدن مکانیسم ماشه است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه یگانه راهکار جلوگیری از فعال شدن مکانیسم ماشه خروجی از ان‌پی‌تی است، گفت: خروج از ان‌پی‌تی ضمانت بزرگی است که باید در برجام از آن استفاده کنیم زیرا آمریکایی‌ها از این موضوع به شدت می‌ترسند.
کد خبر: ۴۱۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ - 19September 2020

کوشکی: خروج از ان‌پی‌تی راهکار جلوگری از فعال شدن مکانیسم ماشه استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی امروز در همایش مردمی دانشجویی اقدام متقابل ایران در مقابل مکانیسم ماشه اظهار داشت: نباید به دولتمردان برای امضای برجام انتقاد کنیم چرا که آنها به خوبی مأموریت‌شان را انجام داده‌اند چرا که اصلاً قرار نبود متن برجام را بخوانند.

وی افزود: از نظر حقوقی برجام توافق نیست ضمن اینکه معاهده و یادداشت همکاری هم نیست.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دروغ بسیار بزرگی با عنوان برجام در راستای مأموریت دولت برای برجام گفته شده است که امضای کری تضمین برجام است. در حالیکه برجام اصلاً مبنای حقوقی ندارد. زیرا هیچکس آن را امضا نکرده و توافقنامه و هیچ چیز دیگری نیست.

کوشکی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای برجام هیچی نیست ولی اگر ایران تعهدات برجام را عملیاتی نکند مجازات خواهد شد.

وی افزود: برجام ضمانت اجرا ندارد و جز برای ملت ایران که سنگین‌ترین خسارات را دارد چیز دیگری ندارد.

این استاد دانشگاه تهران گفت: برجامی که آقایان آن را پذیرفته‌اند قابلیت خروج به راحتی را ندارد چرا که برجام فقط برنامه جامع اقدام مشترک و یک سویه است.

کوشکی گفت: من دولت را مقصر برجام را نمی‌دانم زیرا آنها مأموریت خود را برای کدخدا انجام دادند و آقای روحانی قرار نبوده برای ملت ایران مأموریتی انجام دهد؛ مردم توقع نداشته باشند که حسن روحانی به تذکرات مقام معظم رهبری فکر کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر ظریف یک روز سربازی رفته بود به توان نظامی ایران احترام می‌گذاشت در حالیکه او جمله‌ای را بر زبانش علیه دستاوردهای دفاعی و موشکی جاری کرد که حتی وزیر خارجه آمریکا هم جرأت بیان آن را ندارد.

این استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: صداوسیما در قضیه برجام به ملت ایران دروغ گفته و خیانت کرده است در حالیکه زمانی که به برجام در تلویزیون پرداخته می‌شد اجازه حضور منتقدین را ندادند و فقط گفتند ما اجازه اظهارنظر یک سوم منتقدین را دادیم و عملاً آنها امکان حرف زدن را نداشتند چرا که همه چیز بایکوت شده بود.

کوشکی گفت: وقتی عده‌ای اجازه ندادند درباره برجام و انتقادات وارده به آن موضوعات را بفهمند معنایش آن است که مأموریت به خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد‌: چرا باید با فضاسازی کاری کنند که 75 درصد مردم به برجام امید داشته باشند درحالیکه برای اجرای آن دروغ گفتند و اجازه بیان و اظهارنظر را به منتقدین ندادند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما هم‌اکنون با برجامی مواجه هستیم که خودمان با دست خودمان مکانیسم ماشه را فعال کرده‌ایم زیرا تعهدات 5+1 در برجام بار حقوقی ندارد.

کوشکی افزود: ما انقلاب نکردیم که آنها کنش داشته باشند و ما واکنش؛ ما انقلاب کردیم که به گوش استکبار سیلی بزنیم.

وی تصریح کرد: خروج از ان‌پی‌تی ضمانت بزرگی است که باید در برجام از آن استفاده کنیم زیرا آمریکایی‌ها از این موضوع به شدت می‌ترسند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: خروج از ان‌پی‌تی طبق قطعنامه ۲۲۳۱ است ولی اگر ما از برجام خارج شویم آمریکا مکانیسم ماشه را فعال می‌کند؛ اگر آمریکا هم فعال نکند اروپایی‌ها حتماً این کار را خواهند کرد.

وی افزود: امارات نیروگاه هسته‌ای خود را به برکت مأموریت برجام و کنار گذاشتن فعالیت‌های هسته‌ای‌مان فعال کرد؛ سعودی‌ها هم برنامه ۵ هزار مگاواتی‌ برق هسته‌ای‌شان را عملیاتی کرده‌اند اما در قلب رآکتور بتن ریختیم و سانتریفیوژ‌های‌مان را باز کرده و به انبار ریختیم.

کوشکی گفت: ما همه تعهدات‌مان را در برجام انجام دادیم و چیزی نمانده است؛ خدا می‌‌داند که خسارت برجام و آماده‌سازی اجرای قبل از برجام چقدر است.

وی افزود: اگر قرار است انقلابی باشیم و به خون شهدای خود وفادار بمانیم باید به تهدید طرف مقابل مبنی بر خروج از ان‌پی‌تی جامع عمل بپوشانیم هرچند که دولت چنین عزمی را ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار