چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «فرهاد سلیمی منشادی»

شهید «فرهاد سلیمی منشادی» ۲۹ شهریور ۱۳۳۸ در یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره متوسطه تحصیل کرد و معلم بود. ۲۳ سال عمر خود را همراه با زحمات بسیار سپری نمود تا عاقبت به درجه رفیع شهادت نائل گشت.
کد خبر: ۴۱۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ - 19September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «فرهاد سلیمی» ۲۹ شهریور ۱۳۳۸ در روستای منشاد به دنیا آمد؛ و در سن ۶ سالگی در همین روستا به مدرسه رفت و دوران ابتدایی تحصیل را در همین دبستان به پایان رساند و بعد برای ادامه تحصیل به دلیل نبودن دبیرستان در منشاد به یزد رفت و در دبیرستان ایرانشهر به تحصیل خود ادامه داد تا دیپلم گرفت.

نگاهی به زندگی شهید «فرهاد سلیمی منشادی»

بعد از اخذ دیپلم مدتی در یکی از شرکت‌های مرکز گسترش کارکرد و چند وقتی هم در روستا در کار کشاورزی به پدرش کمک کرد و در تابستان سال ۶۱ برای اولین بار به سوی جبهه شتافت و به مدت سه ماه در جبهه جنوب مبارزه کرد و در عملیات ماه مبارک رمضان شرکت داشت و بعد از آن از جبهه یک ماهی در تربیت معلم یزد کلاس رفت و بعد برای خدمت در آموزش و پرورش مهریز به عنوان آموزگار به هرات رفت و سال تحصیلی ۶۱-۶۲ را در هرات گذراند و به مجرد تعطیل شدن دبستان باز هم به قول خودش به سوی دیار عاشقان شتافت.
 
بعد از یک ماه به عنوان مرخصی به منشاد آمد و مدت ۶ روز در منشاد بود و بار دیگر به جبهه رفت و بعد از گذشتن ۲۰ روز در عملیات والفجر «۲» به درجه شهادت رسید از خصوصیات اخلاقی او این بود که از سنین کودکی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت داشت و همراه بزرگتر‌ها و آموزگاران خودش سینه می‌زد و علاقه خاصی به این امر داشت.
نگاهی به زندگی شهید «فرهاد سلیمی منشادی»
 
در دوران پیروزی انقلاب و در دوران مبارزه  دوشادوش جوانان دیگر در تظاهرات و راه پیمایی‌ها شرکت می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب در پایگاه بسیج که در منشاد تشکیل شد کاری کرد و در مراسم جشن نیمه شعبان یکی از فعالین بود و برای امام زمان (عج) خدمت می‌کرد. در ضمن جوان بسیار مهربانی بود و علاقه زیادی به خانواده و افراد فامیل داشت و مخصوصاً به فکر افراد فقیر و بی بضاعت که در فامیل بود می‌رسید و به آن‌ها کمک می‌کرد و خیلی پسر ساده و با محبتی بود. اصلاً در فکر مادیات نبود و به پول و مال دنیا علاقه‌ای نداشت و خلاصه پسر زحمتکشی بود و ۲۳ سال عمر خود را همراه با زحمات بسیار سپری نمود تا عاقبت به درجه رفیع شهادت نائل گشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار