چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

اجرای بیش از ۲ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه کربلا

سرهنگ «سیاوش مسلمی» از اجرای بیش از ۲ هزار برنامه توسط سپاه کربلای مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ - 19September 2020

اجرای بیش از 2 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه کربلابه گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از ساری، سرهنگ «سیوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران عصر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه امروز ایستادگی، شکوه، اقتدار ما به برکت ایستادگی و دفاع غیرتمندانه شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: دفاع مقدس جهاد بزرگ دینی و ملی ملت غیرتمند ایران بود.

وی افزود: واقعیت جنگ فقط حمله یک کشور به کشور دیگر نبود بلکه مسئله اصلی در هشت سال دفاع مقدس تحمیل یک جنگ بین الملل علیه آرمان‌ها و اهداف انقلاب و ملت بزرگ بود و به فرموده حضرت امام راحل تمام اسلام برابر تمام کفر بوده است.

این مسئول ادامه داد: دفاع مقدس با سرمایه معنوی و اعتقادی ایثار، مجاهدت، ترجیح مصالح عمومی بر فردی، وحدت عمومی، حضور بهنگام در صحنه‌ها و توجه به توان داخلی و تبعیت محض از ولایت فقیه به نتیجه رسید که باید ارزش بداریم و امروز اگر ارزش‌های دفاع مقدس در مسئولین نهادینه شود قطعا مشکلات حل خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا از اجرای بیش از 2 هزار برنامه در سطح سپاه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج استان خبر داد و با بیان اینکه برنامه‌ها بر اساس روزشمار تهیه شده است، افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در 30 شهریور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار و مسئولین استانی از جمله برنامه‌ها عنوان کرد.

سرهنگ مسلمی با عنوان اینکه دوشنبه ۳۱ شهریور به نام «اقتدار، ولایت‌مداری، همبستگی ملی» نامگذاری شد، گفت: در این روز تکریم از 100 هزار رزمنده دفاع مقدس را داریم که به صورت نمادین از 350 نفر در سالن غدیر سپاه کربلا همزمان با سراسر کشور و پخش ویدئوکنفرانسی بیانات مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

سرهنگ مسلمی افزود: همچنین اجرای ویژه برنامه «هر محله یک سنگر» و خدمت رسانی در قالب برنامه‌های پزشکی، مشاوره و ...، ساخت مستند «عباسعلی‌پور» از برترین‌های زن دفاع مقدس در بابلسر، انجام شیفت ایثار و نشست پرستاران زن در دفاع مقدس با پرستاران امروز از برنامه‌های این روز به شمار می‌آید.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه سه‌شنبه یکم مهر به نام «جوانان، سربازان، دانش‌پژوهان» نام گرفت، افتتاحیه مرکز دیالیز درمانگاه ولایت سپاه آمل که با هزینه‌کرد 67 میلیارد و 500 میلیون تومانی سپاه کربلا انجام شد را یکی از برنامه‌های این روز برشمرد و گفت: همچنین اردوی جهادی پاسداران در سطح استان، مشاوره حقوقی رایگان، اجرای پروژه‌های اشتغالزایی و بهره‌برداری 182 پروژه عمرانی با اعتبار 44 میلیارد تومان، ساخت خانه‌های محروم و بهره‌برداری از 36 واحد مسکونی،  ساماندهی 31 گلزار شهدا، افتتاح صندوق قرض‌الحسنه اشتغال، آغاز عملیات ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته انداد و بنیاد مسکن از جمله برنامه‌ها برشمرد.

سرهنگ مسلمی عنوان چهارشنبه دوم مهر را «تولید ملی، آمادگی دفاعی، خودباوری» اعلام کرد و گفت: اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، اهدای خون در سطح سپاه استان و نواحی، 40 مراسم آبروی محله از جمله برنامه‌هاست.

این مسئول پنجشنبه سوم مهر را به نام «شهیدان، ایثارگران، فخرآفرینان» اعلام کرد و افتتاح یادمان شهدای گمنام، عظرافشانی گلزار شهدا، شب شعر دفاع مقدس و مقاومت دانست و ادامه داد: از مجموع 584 شعر که توسط 136 شاعر به دبیرخانه جشنواره شعر چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شد، 130 شعر برگزیده در کتاب به چاپ می‌رسد و ده شاعر نیز تقدیر می‌شوند.

این مسئول جمعه چهارم مهر را به نام «معنویت، خانواده، سلامت» اعلام کرد و افزود: حضور رزمندگان در نمازجمعه و روایتگری فرماندهان دفاع مقدس و فرماندهان سپاه پیش از خطبه در مصلاهای شهرهای با وضعیت سفید از جمله برنامه‌هاست.

سرهنگ مسلمی عنوان شنبه پنجم مهر را به نام «رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه صبر و مقاومت» اعلام کرد و ادامه داد: توزیع جهیزیه و لوازم التحریر، جشنواره بزرگ 40 هنرمند نقاش از جمله برنامه‌های این روز به شمار می‌آید.

وی عنوان یکشنبه ششم مهر را به نام «بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی» برشمرد و گفت: افتتاح المان شهدا، رونمایی از گنجینه شهدا در برخی شهرها، مسابقه نقاسی دانش آموزن و ضدعفونی معابر و اماکن از برنامه‌های این روز است.

فرمانده سپاه کریلا دوشنبه «هفتم مهر را به نام «فرماندهان، عزتمداران، حماسه‌آفرینان» اعلام کرد و گفت: افتتاح مسکن مددجویی، یادواره شهدای کارگری و نیروگاه شهید سلیمی نکا، رونمایی از المان خلبان شهید «پرویز ذبیحی» در جویبار با حضور فرمانده کل ارتش از برنامه‌های این روز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار