کشته شدن ۵ داعشی در عملیات نیرو‌های ارتش و «الحشد» عراق

فرماندهی عملیات مشترک ارتش و الحشد الشعبی عراق از کشته شدن شماری از عناصر باقی‌مانده داعش در عملیات نیروهای عراقی خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ - 19September 2020

کشته شدن 5 داعشی در عملیات نیروهای ارتش و «الحشد» عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای الحشدالشعبی در عملیات نظامی امروز شنبه موفق شدند شماری از عناصر تروریستی داعش را در جنوب شهر موصل (شمال عراق) از پای درآوردند.

مرکز رسانه‌ای الحشدالشعبی عراق امروز اعلام کرد که لشکر ۳۰ این سازمان با همکاری ارتش پنج تن از عناصر باقیمانده داعشی را در روستای «زور کنعوص» واقع در جنوب مرکز استان نینوا کشته‌اند.

الحشدالشعبی درگیری‌ها بین نیروهای خود و ارتش با عناصر تروریستی را «شدید» توصیف کرده است.

بر اساس بیانیه سازمان الحشد الشعبی، یک تن از نیروهای این سازمان در این عملیات شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

درگیری بین نیروهای عراقی و عناصر گروه تروریستی داعش زمانی آغاز شد که تروریست‌هایی که در بین نیزارهای اطراف رود دجله مخفی شده‌ بودند به سمت نیروهای الحشد و ارتش عراق آتش گشودند و با استفاده از غافلگیر کردن آن‌ها، در دقایق اولیه، یک تن از آن‌‌ها را به شهادت رساندند.

استان نینوی به مرکزیت موصل سال ۲۰۱۴ در ابتدای یورش داعش به عراق در برابر هجمات این گروه تروریستی به سرعت به دست تروریست‌ها افتاد و نیروهای عراقی، توانستند سال ۲۰۱۷ آن را آزاد کنند.

به رغم اینکه داعش چند سالی می‌شود مناطق سیطره خود را از دست داده، ولی عناصر باقیمانده آن هر از گاهی دست به عملیات تروریستی از قبیل حمله به نیروهای عراقی انجام می‌دهد.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز شنبه طی مصاحبه‌ای هشدار داد که گروه تروریستی داعش در حال تجدید قوا در عراق است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار