چهل‌سالگی سرو/ شهید «صفرعلی رضایی»؛

گوش به فرمان رهبری باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «صفرعلی رضایی» آمده است: به شما توصیه می‌کنم که گوش به فرمان رهبری باشید و از روحانیت متعهد پیروی کنید.
کد خبر: ۴۱۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ - 20September 2020

گوش به فرمان رهبری باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت «شهید صفرعلی رضایی» زندگی‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

پنجمین فرزند «عبدالله و صنم» در سال 1340 در روستای «واودره» از توابع دودانگه، چشم به هستی گشود. نوزادی با نام «صفرعلی»، برخاسته از دامان پرمهر زوجی كشاورز و متدین. تحصیلات صفرعلی به پایه سوّم مقطع راهنمایی در مدرسه «مظفّر دادگر» پل­سفید ختم می‌شود.

این فرزند نیک‌سیرت که هماره خود را به زیور فضائل اخلاقی می‌آراست، در ادب و تواضع نسبت به والدین، زبانزد بود و در همه حال، مطیع اوامرشان. علاوه بر آن، به سبب گشاده‌روئی و ملاطفت در رفتار و گفتار با دیگران نیز، نزد آنان از محبوبیتی خاص بهره داشت.

در بیان تقیدات دینی او، همین بس که در ادای فرائض واجب و مستحب، کوتاهی نمی‌کرد و از انجام محرمات، اجتناب می‌ورزید. با قرآن، این منبع نور و رحمت نیز مانوس بود و در عمل به فرامین آن، کوشا.

هم‌زمان با آغازین روزهای انقلاب، به صف انقلابیون پیوست و هم‌نوا با آنان، خواستار براندازی حکومت جور شد. علاوه بر آن، در توزیع اعلامیه­های امام خمینی و كتاب‌های مذهبی و سیاسی در پل‌سفید نیز فعالیت وافری داشت.

بعد از پیروزی انقلاب، او با حضور در كمیته، جهاد و بسیج، فعالیت‌هایش را در راستای تحقق دستاوردهای اتقلاب از سر گرفت.

صفرعلی هم‌زمان با به تن کردن جامه پاسداری در 5/11/1358 ، در واحد اطلاعات ـ عملیات سپاه قائمشهر مشغول به خدمت شد. در 6 اردیبهشت 1359، جهت حضور در جنگ‌های نامنظم، راهی کردستان شد. در تیر 1359 به سمت مسئول عملیات سپاه قائمشهر انتصاب یافت.

جبهه گیلانغرب از دیگر آوردگاه‌های حضور وی به شمار می‌رود که منجر به جراحتش شد. صفرعلی همچنین در کسوت مسئول آموزش فنون نظامی به نیروهای بسیج نیز، خدمات ارزنده‌ای از خود ارائه نمود.

«سیدعلیرضا عمادی» از هم‌رزم دیرینش چنین می‌گوید: «در مراحل بحرانی، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی بالایی داشت. در عملیات‌های سخت هم پیش‌قدم نبرد با نیروهای بعثی بود.»

جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ترغیب و تهییج جوانان به دفاع از کشور و دل‌جوئی از خانواده‌های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از دیگر اقدامات وی در جبهه فرهنگی محسوب می‌شود.

در نهایت، او در 30/6/1360، طی درگیری با منافقین كوردل در ساختمان بسیج قائم­شهر، به درجه رفیع شهادت نائل شد. یك روز بعد نیز، با تشییع اهالی قهرمان­‌پرور سوادكوه، در بوستان شهدای پل­‌سفید به خاك آرمید.

توصیه‌نامه شهید:

به شما توصیه می‌کنم که گوش به فرمان رهبری باشید و ا زروحانیت متعهد پیروی کنید. در انجام واجبات و ترک محرمات کوشا بوده ودر رعایت حق الناس نهایت سعی و تلاش خود را بکنید. به والدین خود احترام بگذارید. به خواهرانم توصیه می‌کنم که حجاب اسلامی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار