چهل‌سالگی سرو/

برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی «دفاع ‌مقدس» ویژه طلاب یزدی

به ‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین آشنایی هرچه بیشتر طلاب جوان با اخلاقیات و سبک زندگی شهدا، مسابقه خاطره‌نویسی «دفاع‌مقدس» ویژه طلاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ - 20September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی هرچه بیشتر طلاب جوان با اخلاقیات و سبک زندگی شهدا و دفاع مقدس، مسابقه خاطره‌نویسی و خاطره‌نگاری با موضوع دفاع مقدس ویژه طلاب برادر و خواهر در یزد برگزار می‌شود.

مضامین خاطرات باید مرتبط با هشت سال دفاع مقدس از قبیل خاطرات عملیات‌ها، اسارت و آزادگی، لحظه‌های ایثار و شهادت، زندگی در جبهه، شب‌های عملیات، تبلیغ در جبهه، معنویت و عبادت رزمنده‌ها، بمباران شهرها، بدرقه و اعزام، پشتیبانی، شوخ طبعی‌ها در جبهه و جنگ و … ‌باشد.

این فراخوان خاطره‌نویسی در ۲ بخش شامل خاطرات «خودنوشت»، خاطراتی که توسط خود شخص صاحب خاطره نوشته می‌شود و خاطرات «دیگرنوشت»، خاطراتی که توسط صاحب خاطره یا اطرافیان و بستگان شهدا و رزمندگان بازگو و توسط شخص دیگری نوشته و ثبت می‌شود، برگزار می‌شود.

«خاطرات شهدا»، «خاطرات رزمندگان و جانبازان» و «خاطرات آزادگان دفاع مقدس» از موضوعات این مسابقه که در قالب‌های مکتوب، پوستر و عکس نوشته، مستند و مصاحبه برگزار می‌شود، اعلام شده است.

محدودیتی از نظر ارسال تعداد اثر به این مسابقه وجود ندارد و خاطرات ارسالی نباید قبلا در کتاب یا مجله‌ای چاپ شده باشد، همچنین نام شهید و راوی دقیق باید مشخص شود و ذکر تاریخ و مکان وقوع اثر لازم است و آثار گرافیکی از جمله پوستر و مستند باید تولیدی بوده و کپی نباشد.

علاقه‌مندان باید آثار خود را به دبیرخانه مسابقه به نشانی یزد، خیابان قیام، مدرسه عبدالرحیم خان ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۹۱۷۲۲۴۲۲ تماس بگیرند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار