چهل‌سالگی سرو/ مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌ جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت انتقال رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل جوان

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه امروز باید رشادت، فداکاری و ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود، گفت: این کار باید با ذائقه و سلیقه نسل جوان منطبق باشد و بهترین ابزار و زبان هنر است.
کد خبر: ۴۱۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ - 20September 2020

ابزار «هنر» بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس استحجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، زبان هنر را زبانی گویا برای انتقال اهداف بشری دانست و اظهار داشت: زبان هنر آن قدر گویا و جذاب است که نسل جوان را جذب می‌کند و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید رشادت، فداکاری و ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود، گفت: این کار باید با ذائقه و سلیقه نسل جوان منطبق باشد و بهترین ابزار و زبان هنر است برای مثال تأثیرگذاری فیلم مختار که به راحتی تاریخ را منتقل می‌کند از صدها منبر مؤثرتر است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی عنوان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس، به تأسی از رهبر فرزانه قیام عاشورا و پشتیبانی از رهبر زمان خود، برای دفاع از آرمان‌ها و دین، فداکاری و جانفشانی کردند و پرچمدار انقلاب هستند و باید به هرعنوان ماندگار و از آن‌ها یاد شود.

سبزه‌کار هنر را تأثیر گذارترین ابزار در شرایط کنونی جامعه دانست و افزود: در شرایط امروز که جوانان درگیر سرگرمی‌های مجازی هستند و کمتر به کتاب و نشستن در سخنرانی می‌پردازند زبان هنر، مخاطب را به راحتی جذب کرده و بر او تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: گاهی برخی کشورها با تخیلات و افسانه‌ها، الگوسازی می‌کنند در حالی که در قهرمان واقعی فردی است که بهترین سرمایه عمر و جوانی خود را کف دست گذاشته و به نسل جوان درس مقاومت می‌دهد.

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، متذکر شد: یادآوری این رشادت‌ها ضرورت دارد و شناخت ذائقه وسلیقه مخاطب در شرایط موجود صدها برابر ضروری است به ویژه در زمانی که دشمن با هر ترفند، ابزار فرهنگی و یا حتی تحریف می‌خواهد تاریخ دفاع را به گونه دیگر جلوه دهد لذا باید این وقایع به نسل جوان منتقل شود تا افکار آن‌ها تحریف نشود و نسبت به شهدا بی‌تفاوت نباشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار