چهل‌سالگی سرو/ فرماندار بیرجند:

بهترین ابزار برای به تصویر کشیدن سال‌های دفاع مقدس هنر است

فرماندار بیرجند گفت: نسل امروز از جنگ و دفاع مقدس هیچ سابقه ذهنی ندارد و وظیفه هنرمندان است که با همه ابزارهای هنری، اهمیت و وضعیت دفاع مقدس، شرایط کشور و رزمندگان عزیز ما را در جنگ نابرابر هشت ساله برای جوان و نوجوان مشتاق به تصویر بکشد.
کد خبر: ۴۱۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ - 20September 2020

بهترین ابزار برای به تصویر کشیدن سال‌های دفاع مقدس «هنر» است«علی ناصری» فرماندار شهرستان بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نقش هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس، اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند؛ «هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست»؛ بنابراین ارائه هر مفهوم مهم بشری، در قالب‌های ارزشمند هنری که بیشترین امکان برقراری ارتباط با مردم را دارد به طور قطع در یادها و خاطره‌ها می‌ماند.

وی با بیان اینکه در میان انواع هنر، تئاتر یکی از هنرهای اصلی هفتگانه است که به‌دلیل توان برقراری ارتباط زنده و نفس به نفس با تماشاگر از قدرت واهمیت فوق‌العاده‌ای برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس برخوردار است، گفت: تئاتر خیابانی که با کمترین تجهیزات و نیازهای صحنه‌ای در بین مردم اجرا می‌شود، در صورت داشتن متن و بازیگران قوی، توان تأثیرگذاری بسیار بالا به خصوص در نسل جوان و نوجوان دارد.

فرماندار بیرجند در مورد ضرورت پرداختن به موضوع دفاع مقدس، تأکید کرد: نسل امروز از جنگ و دفاع مقدس هیچ سابقه ذهنی ندارد و وظیفه هنرمندان است که با همه ابزارهای هنری، اهمیت و وضعیت دفاع مقدس، شرایط کشور و رزمندگان عزیز ما را در جنگ نابرابر هشت ساله برای جوان و نوجوان مشتاق به تصویر بکشد.

ناصری عنوان کرد: زمانی که با هجمه‌های متعدد معاندین و دشمنان ملت بزرگ ایران مواجه هستیم و گاهی شبهه‌های رنگارنگ برای چرایی و چگونگی دفاع مقدس مطرح می‌شود، لازم است که اصل، جوهره و اهداف این دفاع عزتمندانه برای نسل جدید با زبان هنر، با صمیمانه‌ترین و تأثیرگذارترین واسطه‌ها و ابزار (مانند تئاتر) بیان و به تصویر کشیده شود.

وی گفت: مفهموم پاکی، شجاعت، میهن دوستی و خداپرستی که از خصوصیات و افتخارات دیرینه ایرانیان است، زمانی که در قالب کتاب ارزشمند «شاهنامه» فردوسی بزرگ بیان شد بیش از هزار سال است که مورد علاقه مردم در سراسر دنیا است.

فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: برای مفهوم ارزشمندی مانند دفاع مقدس که واجد همه خصوصیات غرور آفرین مردم ایران است قالب‌های هنری، همان‌طور که تا کنون به خوبی به‌کار گرفته شده، باز هم می‌تواند آثار بسیار دیرپا و ارزشمندی بر اذهان مخاطبان بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها