چهل‌سالگی سرو/ مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی خبر داد؛

توزیع ۱۵۰ جلد کتاب نمایشی حوزه دفاع مقدس در خراسان‌ جنوبی

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی گفت: سال گذشته بیش از۱۵۰ جلد کتاب شامل متون نمایشی از سوی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، بین گروه‌های نمایشی توزیع شد تا به عنوان منبع برای تولید و اجرای تئاتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ - 20September 2020

توزیع ۱۵۰جلد کتاب نمایشی دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: فرا رسیدن چهل سالگی دفاع مقدس در انقلاب اسلامی افتخار بزرگی برای ملت ایران و به خصوص رزمندگان و ایثارگران است.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت ملت ایران در جنگ تحمیلی را وجود ولایت و رهبری دانست و گفت: دومین عامل موفقیت ایران در جنگ هشت ساله حمایت‌های مردمی و سومین عامل را نیز نقش بسیج و ابتکار عمل جوانان و فرماندهان ذکر کرد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس اوج افتخارات ایران اسلامی بود، عنوان کرد: باید به بهانه‌های مختلف حماسه‌های آن دوران گرامی داشته شوند چرا که تمام پیشرفت‌های امروز را مدیون ایثارگری‌ها و ایستادگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

رحیم‌آبادی تئاتر خیابانی را بهترین ابزار برای جذب مخاطب و آشتی مردم با هنر تئاتر دانست و بیان داشت: امروز در هر برنامه فرهنگی و هنری در کشور، جایگاه تئاتر خیابانی به عنوان آیتمی تأثیرگذار و نشاط ‌آور است و در استان خراسان‌جنوبی هم بنا به ضرورت‌های جامعه و سوژه‌ یابی هنرمندان گام‌های خوبی برداشته شده که البته می‌تواند بهتر از این باشد.

وی گفت: برای تقویت تئاتر خیابانی دفاع مقدس، باید به متون نمایشی خیابانی توجه بیشتری شود و مجموعه طرح‌ها و ایده‌ها را جمع‌آوری و انتشار یابد تا نیروهای نمایشی از آن‌ها بهره کافی و لازم را ببرند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۱۵۰ جلد کتاب شامل متون نمایشی از طریق اداره‌کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بین گروه‌های نمایشی توزیع شد تا به عنوان منبع برای تولید و اجرای تئاتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رحیم‌آبادی خاطرنشان کرد: زمانی تئاتر خیابانی فعال و پویا خواهد بود که گروه‌های نمایشی در تمام طول سال در شهرها و خیابان‌ها به اجرا بپردازند چرا که تئاتر خیابانی ظرفیت بسیار بالایی برای جذب مخاطب، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و همچنین موضوعات اجتماعی دارد.

وی با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی در استان نیازمند آسیب‌شناسی دقیق و تدوین یک برنامه منسجم برای اجرا و طراحی سازوکاری برای تقویت و امید است، بیان داشت: همه مدیران فرهنگی و هنری استان باید در این عرصه گام بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار