مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

ساری و جاری بودن فرهنگ جهاد و مقاومت نشات گرفته از دفاع مقدس است

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» گفت: ساری و جاری بودن فرهنگ جهاد و مقاومت نشأت گرفته از ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۱۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ - 20September 2020

ساری و جاری بودن فرهنگ جهاد و مقاومت نشات گرفته از دفاع مقدس است/ زنان سربازان گمنام دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در مصاحبه با شبکه افلاک، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس ما براساس ایده‌ی زیبای امام خمینی (ره) با تلفیق نیروهای مسلح با نیروهای مردمی با انگیزه خدا محوری و معنویت گرایی شکل گرفت.

وی با اشاره به حضور عامه مردم در دفاع مقدس افزود: رمز پیروزی ما در این جنگ توکل بر خدا رهبری‌های هدایت گونه امام خمینی(ره)  و وحدت  مردم بود؛ مردمی که فرقی نداشت از چه قشر و صنفی باشند.

رشیدی با بیان اینکه اگر این جنگ را براساس هزینه دولتی و اتکا بر نیروهای مسلح ادامه می‌دادیم موفقیتی حاصل نمی‌شد، تصریح کرد: جبهه کفر از اول تا آخر جنگ تحمیلی براساس مادی‌گرایی و منفعت‌گرایی حضور داشتند ولی ملت ایران با خدا محوری بر اساس تعالیم دینی و اعتقاد  به جهاد و ایستادگی در برابر متجاوز در میدان بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: ملت ایران در همه هشت سال بالاترین هدیه الهی یعنی جان شیرین‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند.

رشیدی با بیان اینکه ساری و جاری بودن فرهنگ  مقاومت نشأت گرفته از دفاع مقدس است، گفت: سفرهای زیارتی کاروان‌های راهیان نور تداعی کننده صحنه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس است.

وی با اشاره به از خودگذشتگی مدافعان  سلامت، عنوان کرد: امروز قداست لباس سفید پزشکان و پرستاران با لباس‌های خاکی رنگ بسیجیان دوران دفاع مقدس هیچ فرقی ندارد. کادر درمانی که آگاهانه این راه را انتخاب می‌کنند ادامه دهنده راه رزمندگان و شهدا هستند.

این مسئول به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و افزود: زنان سربازان گمنام دفاع مقدس هستند، اما متاسفانه به نقش آنان در دفاع مقدس خیلی کم پرداخته شده است. بسیاری از شیر زنان این مرز و بوم بدون آموزش نظامی دوشادوش رزمندگان، دفاع می‌کردند یا به‌ عنوان پزشک، امداگر و پرستار حضور داشتند.

رشیدی ضمن قدردانی و تشکر از اصحاب رسانه، هنرمندان صدا و سیما که نقش ارزنده‌ای در زنده نگه داشتن یاد شهدا داشته‌ و دارند گفت: هنرمندان متعهد با تلفیق تصاویر دفاع مقدسی و مدافعان سلامت، نقش تاثیر‌گذاری فرهنگ دفاع مقدس در روحیات پزشکان و پرستاران را به خوبی به تصویر کشیدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه تاکنون 195 کتاب در حوزه دفاع مقدس لرستان چاپ شده و این آمار نسبت به نقش لرستان در دفاع مقدس بسیار کم است، اضافه کرد: در استان لرستان سوژه‌های ناب ایثار و شهادت فراون هستند که نوشتن خاطرات، زندگینامه و تاریخ شفاهی هر کدام از آنها لازم و ضروری است.

وی از نویسندگان و هنرمندان  لرستانی خواست که با حس تعهد و مسئولیت پذیری از هنر و تخصص خود، بدون داشتن نگاه تجاری به آثار دفاع مقدسی در حفظ نام و یاد شهدا تلاش کنند و متذکر شد: موزه دفاع مقدس مرکزی برای نگهداری اسناد و آثار دفاع مقدس است که همه ما باید برای گرد آوری محتوای مورد نیاز موزه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار