چهل‌سالگی سرو/ شهید «محمدعلی صالحی»:

دنیا برایم بی ارزش است، حقیقت در شهادت من است

شهید «محمدعلی صالحی­ ابرقویی» بیست ­وهفتم مرداد ۱۳۳۸، در شهرستان ابرکوه به دنیا آمد. در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده‌است: دنیا برایم بی ارزش است، حقیقت در شهادت من است.
کد خبر: ۴۱۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ - 20September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدعلی صالحی­ ابرقویی» بیست ­وهفتم مرداد ۱۳۳۸، در شهرستان ابرکوه به دنیا آمد. پدرش اسدالله، کشاورز بود و مادرش جواهر نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. دوم اردیبهشت ۱۳۶۱، با سمت خدمه پدافند هوایی در اروندکنار بر اثر اصابت سهوی گلوله ضدهوایی به سینه، شهید شد.  

دنیا برایم بی ارزش است، حقیقت در شهادت من است

در ادامه وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:

به سرور شهیدان امام حسین (ع) اگر پیکر ما براى مرگ  ایجاد شده است پس چه بهتر که در راه خدا کشته شویم.  رسالت شما بس سنگین است که باید پیام شهیدان را بدوش بکشید و در اقصى نقاط جهان به گوش مظلومان برسانید. امروز باید آن رسالت  را با رهبرى اسلامی‌مان خمینى کبیر تجلى بخشیم.

براى من ثابت شده است که همه کارهاى ما روى دعا و نماز و ایمان استوار شده است. ناراحت نشوید که من به جبهه رفتم زیرا من حالا آزادى و آزادگى را شناخته‌ام اسلام باید آزاد شود مردم مستضعف باید آزاد شوند دین خدا باید آزاد شود.

دنیا برایم بی ارزش است، حقیقت در شهادت من است

پدر جان:

اگر برگشتم برایتان مى‌گویم که این دنیا بى‌ارزش‌تر از آن است و اگر شهید شدم پدر هیچ ناراحت نشوید زیرا با امام حسین (ع) همراه بوده‌ایم و با امام‌حسین شهید مى‌شویم.

پدر جان امیدوارم که توانسته باشم حقیقت را یافته باشم و درست انتخاب کرده باشم و مردم اینجا همه دم از انقلاب مى‌زنند و رهبر که مى‌گوید این ملت همه الهى شده‌اند واقعا مردم الهى شده‌اند و به جز الله به چیزى فکر نمى‌کنند و دست مادرم را مى‌بوسم و از او عذر مى‌خواهم.

دنیا برایم بی ارزش است، حقیقت در شهادت من است

مساجد را پر کنید، چون گفته رهبر است در مجالس مذهبى شرکت کنید و خانواده شهدا سر بزنید و به قبرستان شهدا بروید و برایشان دعا کنید و قرآن بخوانید و به برادرانم نماز خواندن و قرآن را یاد بدهید و نگذارید در جهل به سر برند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار