چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه روح الله:

حیات انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام و شهدا است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: همانگونه که امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها حیات اسلام را وابسته به زنده نگه داشتن عاشورا و قیام امام حسین (ع) دانستند امروز نیز حیات انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام، شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۱۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 20September 2020

حیات انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام و شهدا است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام (ره) و شهدای دفاع مقدس گفت: امروز در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس این فرهنگ ارشمند به اوج تعالی و شکوفایی خود رسیده است و می توانیم بگوییم در چهلمین سالگرد دفاع مقدس زمان صدور این فرهنگ به دنیای اسلام و جهان فرا رسیده و باید از کلیه ابزارها و توان لازم برای تحقق این مهم به کارگیری کنیم.

وی افزود: چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حقیقت طلیعه‌ای است برای ورود به مرحله جدیدی از شکوفایی شدن دستاوردهای دفاع مقدس در گام دوم و باید به کارگیری این فرهنگ بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در حالی شروع می کنیم که شاهد بیانات نورانی و گوهر بار فرمانده معظم کل قوا خواهیم بود و قطعا بیانات ایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ریل گذاری آینده در نظام اسلامی را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز گام دوم فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: روز تاریخی ۳۱ شهریور ماه سال ۹۹ به همان اندازه اهمیت دارد که روز ۲۲ بهمن سال ۹۷ اهمیت داشت چراکه اگر در روز ۲۲ بهمن سال ۹۷ وارد گام دوم انقلاب شدیم در روز ۳۱ شهریور ماه وارد گام دوم دفاع مقدس خواهیم شد که وجه مشترک این دو ادامه باقدرت همراه با جدیت و به کارگیری همه ظرفیت ها و توان داخلی است که البته نصب العین قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری یک اصل و ضرورت مهم محسوب می شود.

کریمی با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از بخش کوچکی از حماسه عظیم حسینی است،گفت: در طول چهل سال اول انقلاب به وضوح دیدیم هرکجا که فرهنگ دفاع مقدس را الگو و روش خود قرار دادیم به دستاوردهای بسیار زیادی رسیدیم و این الگوپذیری باید در گام دوم دفاع مقدس بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی افزود: به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس در طول این سال ها معادلات و برنامه ریزی های دشمنان قسم خورده را دچار استیصال و نابودی کرده است و اگر امروز دشمنان همه تمرکز خود را برای ضربه زدن به کار گرفته اند تنها راه عبور از این پیچ به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس انبساطی از فرهنگ عاشورا است، گفت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس راه عاشورایی را طی کردند و هدایت ها و قدرت کلام حضرت امام(ره) در  بسیج کنندگی مردم برای مشارکت در پیشبرد دفاع مقدس توانست حماسه ای از جنس عاشورا را رقم بزند و امروز ما وظیفه داریم این حماسه را همواره زنده نگه داریم.

وی تأکید کرد: همانگونه که امام و مقام معظم رهبری بارها حیات اسلام را وابسته به زنده نگه داشتن عاشورا و قیام امام حسین(ع) دانستند امروز نیز حیات انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام ، شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است.

کریمی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در شرایطی سپری می کنیم که سردار پر افتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در بین ما نیست اما راه و مکتب ایشان در وجود فرزندان حضرت روح الله همواره زنده است و قطعا در گام دوم انقلاب اسلامی فرزندان ایران اسلامی راه مالک اشتر مقام معظم رهبری را پرقدرت تر از گذشته ادامه خواهند داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در روز ۳۱ شهریور ماه در دیدار ویدئو کنفرانسی با امت حزب الله و رزمندگان اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم کلیه اقشار و آحاد مردم با نصب العین قرار دادن این بیانات ارزشمند در جهت تحقق منویات ایشان گام جدی بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار