چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

برگزاری 20 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان‌ جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی از اجرای 20 عنوان برنامه راهبردی فرهنگی، هنری و پژوهشی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش، تبیین راه شهدا برای دانش‌آموزان را یکی از وظایف اصلی خود می‌داند.
کد خبر: ۴۱۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ - 20September 2020

برگزاری 20 عنوان برنامه در چهل سالگی دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی«محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ حماسه، ایثار و برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم بر افراشته اسلام و قرآن است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی معلمان و دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد 36 هزار از دانش‌آموزان و 5 هزار از معلمان سراسر کشور به شهادت رسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌ جنوبی در هشت سال دفاع مقدس 433 دانش‌آموز و فرهنگی شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، افزود: دفاع شجاعانه ملت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در برابر هجوم وحشیانه رژیم بعث عراق، زیباترین و شورانگیزترین حادثه تاریخ انقلاب اسلامی است.

واقعی از اجرای بیش از 20 عنوان برنامه راهبردی فرهنگی، هنری و پژوهشی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: تجلیل از خانواده شهدای معلم و  دانش‌آموز، جانبازان فرهنگی، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از اهم برنامه‌های آموزش و پرورش طی این ایام است.

این مسئول برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم، رونمایی از چند عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، شهدا و نقش فرهنگیان در دفاع مقدس و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علمدار از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان ادامه‌دهنده راه شهدا در سنگر علم و دانش هستند، گفت: آموزش و پرورش، تبیین راه شهدا برای دانش‌آموزان را یکی از وظایف اصلی خود می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شناخت راه و روش زندگی شهدا و حفظ ارزش‌های اسلامی برای دانش‌آموزان یک اصل به شمار می‌آید و نباید این نکته مهم را فراموش کرد که جوانان امروز با پیروی از شهدا، قدم در راه عزت و شرف کشور برخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار