اندیشکده آمریکایی:

«شیخ اکرم الکعبی» خون‌خواه ژنرال سلیمانی است

اندیشکده CEP در گزارشی درباره دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء، وی را خون‌خواه شهید سلیمانی و دشمن علنی ایالات‌متحده معرفی کرد.
کد خبر: ۴۱۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ - 20September 2020

«شیخ اکرم الکعبی» خون‌خواه ژنرال سلیمانی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء، اندیشکده آمریکایی موسوم به «پروژه ضد افراط‌گرایی» (CEP) که در زمره اندیشکده‌های معاند و ضد محور مقاومت شناخته می‌شود؛ طی گزارشی به معرفی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء پرداخته است.

بر اساس این گزارش، وب‌سایت CEP با ایجاد پروفایلی در مورد شیخ «اکرم الکعبی»، وی را چنین معرفی کرده است: دبیرکل جنبش نُجَبا از نزدیکترین چهره‌های عراقی به ایران و حزب‌الله لبنان است که نیروهای تابع خود را به کمک سوریه و همچنین خط مقدم نبرد علیه داعش فرستاد.

به‌نوشته پایگاه اینترنتی «پروژه ضد افراط‌گرایی»، تصاویری از دبیرکل نُجَباء در کنار سیدحسن نصرالله و ژنرال قاسم سلیمانی منتشر شده که نشان‌دهنده ارتباط صمیمانه وی با حزب‌الله و سپاه پاسداران است. اکنون نُجَباء در محافظت از خط تأمین تهران دمشق به ایران کمک می‌کند و همزمان، تیپ آزادسازی جولان را در مرز اسرائیل تشکیل داده است.

گزارش مزبور خاطرنشان کرد: الکعبی یکی از فرماندهان قدیمی جیش المهدی است که بعد از سال ۲۰۰۳ تحت آموزش‌های حزب‌الله لبنان، حملات متعددی را علیه نظامیان آمریکایی سازمان‌دهی و هدایت کرد. وی در زمینه تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های ضدآمریکایی در عراق نیز فعال بوده و به همین دلیل نامش در فهرست تحریم‌های ضدتروریسم واشنگتن قرار گرفته است.

این اندیشکده غربی با اشاره به تخصص شیخ اکرم الکعبی در حوزه دینی و مطالعات اسلامی، افزوده است: او و افرادش به دکترین ولایت‌فقیه باور داشته و به تبعیت از آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، معتقدند که تمامی ابعاد حکومت باید دینی باشد.

در بخش پایانی گزارش فوق، آمده است: شیخ اکرم الکعبی دشمن علنی آمریکا است و با وجود چالشی مانند داعش، همواره آمریکا را به‌عنوان دشمن شماره یک معرفی کرده، داعش و آمریکا را دو روی یک سکه می‌خواند. او پس از کشته شدن ژنرال سلیمانی، وعده داده است که انتقامی سخت و سنجیده در انتظار نیروهای آمریکایی خواهد بود.

گفتنی است، اندیشکده CEP با ظاهری چندملیتی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن نیویورک و دیگر دفاتر اصلی آن در لندن و برلین مستقر است. همچنین سابقه همکاری با سیاستمداران کهنه‌کار و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در کارنامه این اندیشکده به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها