چهل‌سالگی سرو/ معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران خبر داد؛

برگزاری مراسم تجلیل از ۴۰ مادر شهید در مازندران / رونمایی از نمایش تولیدی «سردار سرباز»

«علیرضا پاک‌بین» از برگزاری مراسم تجلیل از ۴۰ مادر شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت در مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ - 20September 2020

برگزاری مراسم تجلیل از 40 مادر شهید در مازندران / رونمایی از نمایش تولیدی «سردار سرباز»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «علیرضا پاک‌بین» معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران در آستانه هفته دفاع مقدس به تشریح جزییات برنامه‌های ویژه چهل سالگی دفاع مقدس در حوزه هنری مازندران پرداخت و اظهار داشت: به این مناسبت  ۲۵ عنوان برنامه از جمله برپایی نمایشگاه عکس شهدای غواص در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش داریم در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس با توجه به کرونا و محدودیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری که به تجمع مردمی ختم شود، بهترین برنامه‌ها را برای بزرگداشت هشت سال ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان و جانبازان استان تهیه و تدارک ببنیم.

این مسئول ادامه داد: روز ۳۱ شهریور، حضور بر سر مزار شهدای گمنام در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همراه با جمعی از هنرمندان و اجرای برنامه شعرخوانی و روایت خاطره را خواهیم داشت و در همین روز نمایشگاه آثار تجسمی (پوستر و نقاشی) در سالن انتظار ایستگاه قطار ساری برپا خواهد شد.

پاک‌بین با ذکر این نکته که برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس حوزه هنری مازندران از سوم خرداد آغاز شده بود و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، افزود: تجلیل از ۴۰ مادر شهید از شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم و مدافع سلامت، برپایی نمایشگاه محیطی (هنر چیدمان) در محیط شهری، برپایی نمایشگاه آثار گرافیکی  هنرمندان، تولید و انتشار کلیپ تصویری آثار هنری در فضای مجازی و همکاری با خبرگزاری‌های استان از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در این هفته است.

وی ادامه داد: تولید و انتشار کلیپ‌های شعرخوانی شعرای استان ویژه فضای مجازی، برپایی نمایشگاه مشترک با بنیاد شهید انقلاب اسلامی در محل نگارخانه سوره و  شرکت ۵ اثر تجسمی از هنرمندان مازندران در نمایشگاه بزرگ «نقش حماسه» در خوزستان در دستور کار است.

پاک‌بین با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهید هنرمند در هفته دفاع مقدس سال جاری برایمان در اولویت قرار دارد، گفت: در ادامه مشارکت در برگزاری همایش هنرمندان نقاش با موضوع دفاع مقدس و برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس (به شکل مشارکتی با بسیج هنرمندان) همچنین برگزاری نمایشگاه تولیدات تجسمی حوزه هنری استان در فضای مجازی را خواهیم داشت.

وی با عنوان این خبر که اجرا و رونمایی نمایش تولیدی «سردار سرباز» با موضوع حاج «قاسم سلیمانی» در کنار یادمان شهدای گمنام مرکز استان از برنامه‌های این مرکز است، گفت: آثار چند رسانه‌ای «شعر گرافیک» ویژه  فضای مجازی با عنوان «از زخم و تغزل» با محتوای اشعار دفاع مقدسی بانوان استان نیز در همین ایام منتشر خواهد شد.

پاک‌بین ابراز کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دفاع مقدس، ثبت نام و عضویت رایگان در کتابخانه تخصصی حوزه هنری، دیدار با رزمندگان دوران دفاع مقدس و ثبت خاطرات آن‌ها، برگزاری شب شعر و خاطره همراه با نمایشگاه عکس در چند روستای استان از دیگر اقدامات حوزه هنری خواهد بود.

وی به تولید و انتشار ۲۰ پوستر با موضوع دفاع مقدس، اشاره و بیان کرد: فضاسازی اداری، کمک به فضاسازی شهری از طریق مشارکت و همکاری با سازمان‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها با چاپ پوستر و بنرهای دفاع مقدسی طراحی شده در حوزه هنری مازندران، تولید، اجرا و انتشار سرود ویژه دفاع مقدس با محوریت «سردار سلیمانی»، رونمایی از فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای «پموک» ویژه شهدای مدافع حرم در همین هفته صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها