شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا ده‌ها نفر را در سوریه ربودند

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا، ده‌ها نفر از جوانان سوری را برای خدمت به اهداف و سناریوهای خود ربودند.
کد خبر: ۴۱۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ - 20September 2020

شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا ده‌ها نفر را در سوریه ربودندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، گروه مسلحی وابسته به شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در یورش به خانه‌های اهالی شهرکی در استان الرقه، شماری از آن‌ها را ربودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یکشنبه گزارش اد که عناصر مسلح کرد در حمله به شهرک «المنصورة» و شمار دیگری از روستاهای تابع آن در ریف الرقه، ده‌ها تن از اهالی آن‌ها را ربوده و به پادگان‌های مخصوص خود برده‌اند.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا این افراد را به «سربازی اجباری» بوده و قرار است از آن‌ها در راستای سناریوهای خود و آمریکا در شمال شرق سوریه استفاده کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه این اواخر از افزایش احساسات ضد و آمریکایی و تظاهرات علیه شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت واشنگتن در مناطق تحت اشغال آن‌ها خبر داده است.

بر اساس گزارش خبرنگار این رسانه روس، افراد ناشناسی هفته گذشته اقدام به پخش نوشته‌هایی در ریف «دیرالزور» کرده و از آن‌ها خواسته‌اند علیه ارتش آمریکا و مزدوران آن‌ها قیام کنند.

منابع محلی در دیرالزور سوریه به اسپوتنیک گفتند که مخالف با اشغالگری آمریکا و شبه نظامیان کرد، این مدت رنگ جدی به خود گرفته است و پخش اعلامیه‌‌هایی در مخالفت با این اشغالگری در مناطق تحت اشغال آن‌ها زیاد شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا طی سال‌های گذشته به بهانه جنگ با داعش، از شبه‌نظامیان جدایی طلب در شمال شرق سوریه حمایت کرده و مناطق زیادی در شرق و شمال شرق سوریه را به اشغال خود درآورده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها