چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

برنامه‌های کمیته بانوان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران را تشریح کرد

سمیه قاسمی طوسی در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هفته دفاع مقدس ضمن تأکید بر ضرورت حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای دوران جنگ و حماسه، به تشریح برنامه‌های کمیته بانوان این ستاد پرداخت.
کد خبر: ۴۱۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ - 20September 2020

برنامه‌های کمیته بانوان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران تشریح شد«سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، ضمن تأکید بر ضرورت حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های دوران جنگ و حماسه، به تشریح برنامه‌های کمیته بانوان این ستاد پرداخت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران و رییس کمیته بانوان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ادامه گفت: هرچند جنگ و دوران دفاع مقدس، امری مردانه به نظر می‌آید، اما خوب است جوانان، دختران و زنان امروز بدانند که شیرزنان کشور نیز پا به پای مبارزان و مجاهدان در همه زمینه‌ها حضور داشتند و رزمندگان دفاع مقدس از این حضور روحیه می‌گرفتند.

وی در ادامه بر گرامیداشت دلاورمردان و شیرزنان آن روز‌ها تأکید کرد و گفت: دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با حمایت و همراهی دستگاه‌های مختلف اقدام به تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اعم از پزشک، پرستار، امدادگر، رزمنده، خبرنگار و همسران و مادران شهدا کرد ضمن اینکه برنامه قدردانی از زنانی که در پشتیبانی جنگ فعالیت داشتند محدود به این هفته نیست و با توجه به آمار ۱۴ هزار بانویی که در این بخش مشارکت داشتند، در مدت یک هفته نمی‌توان از همه قدردانی کرد و این بازدیدها، دیدار‌ها و قدردانی‌ها تا پایان سال استمرار خواهد داشت.

قاسمی طوسی همچنین گفت: در برنامه تجلیل نمادین از ۲۰۰ رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس از ۳۰ بانوی فعال در این عرصه نیز در روز دوشنبه پس از سخنان مقام معظم رهبری تجلیل خواهد شد.

رئیس کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه این برنامه‌ها از روز دوشنبه ۳۱ شهریور در شهر‌های مختلف استان آغاز خواهد شد، گفت: برنامه روایتگری ایام دفاع مقدس، همایش با حضور زنان ایثار استان، رونمایی از کتاب «نقش زنان مازندران در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس» و نشست با دختران و خواهران شهدا بخش کوچکی از این برنامه هفته است.

وی سپس به شرایط روز جامعه اشاره کرد و گفت: امروز هم شاهد هستیم زنان در سنگر مدافعان سلامت ظاهر شدند و با به مخاطره انداختن جان خود، تلاش کردند جلوی آسیب و انتشار کرونا را بگیرند و در این مسیر شهدایی هم تقدیم حوزه سلامت کردند که برنامه تجلیل از مدافعان سلامت در همه شهر‌ها برگزار خواهد شد ضمن اینکه برنامه شاخص استانی، از پرستار شهید سرکار خانم شفیعی نژاد تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: تعداد برنامه‌ها متعدد است و ذکر همه آن‌ها در این مجال نمی‌گنجد، اما یکی از برنامه‌های این دفتر حضور در شهرستان‌ها است تا ضمن حضور در برنامه‌های شاخص شهرستانی، از مادران و همسران شاخص شهید به عنوان الگو قدردانی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها