چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس اصفهان:

دفاع مقدس برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) بود

«مجتبی شیروانیان» گفت: دفاع مقدس برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) بود و به همین منظور نیروهای مردمی نیز به جبهه‌های جنگ آمدند.
کد خبر: ۴۱۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 21September 2020

دفاع مقدس برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان امروز در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که مصادف با اولین روز هفته‌ دفاع‌ مقدس در باغ غدیر اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰ سال از دفاع مقدس ما گذشت، در آن روزهای ابتدایی پایه‌های کشور سست و انقلاب در حال تثبیت بود. اگر چه تحرکاتی از دشمن مشاهده شد، اما جنگ برای ملت ایران غافل‌گیری بود.

وی ادامه داد: سخنرانی‌های ابتدایی امام خمینی (ره) قوت قلب به ملت ایران داد. در کمترین فرصت مردم ما آماده شدند و هر کسی به هر قدر و اندازه‌ای که می‌دانست در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرد که این اتفاقات برآوردهای دشمن را برهم زد. جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) بود و به همین منظور نیروهای مردمی هم به جبهه‌های جنگ آمدند.

شیروانیان تاکید کرد: با برکناری بنی‌صدر اختلاف بین نیروهای مسلح برطرف شد و با ورود نیروهای مردمی رفته به رفته ایران قوی‌تر شد و کنترل جبهه را به دست گرفته و مناطق اشغالی آزاد شد. در نهایت حتی یک متر از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و این بزرگترین افتخار ایران است.

وی دستاوردهای امروز نیروهای مسلح را مدیون به دانشگاه دفاع مقدس دانست و بیان داشت: هرکدام از ما مسئولان تکلیفی بر دوش داریم. مردم ما در دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از سلامتی دِین خود را ادا کردند، اگر از نشر ارزش‌های دفاع مقدس غافل شویم خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. اگر دستگاهی بودجه مصوب خود را صرف امور فرهنگی نکند مسئولان آن باید جواب‌گو‌ی خون شهدا باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به افتتاح نمایشگاه اقتدار ۴۰ دفاع‌ مقدس گفت: این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در موزه دفاع مقدس اصفهان برپا شده و از علاقه‌مندان درخواست دارم تا از این نمایشگاه بازدید کنند. این نمایشگاه با توجه به وجود پررنگ اصفهان، باید در سال‌های دهه‌ی ۷۰ برپا می‌شد اما امروز و بعد از ۳۲ سال برای بازدید آماده شد که زمان زیادی است.

این مسئول گفت: از مسئولان شهری و استانی اصفهان درخواست کمک برای تکمیل موزه دفاع مقدس دارم و امیدوارم بتوانیم بخش‌های ناتمام موزه دفاع مقدس را به پایان برسانیم و مجموعه‌ای در خور شان شهدا برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار