چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

2 هزار پیشکسوت دفاع مقدس کردستان تجلیل می‌شوند

مدیرکل حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: امروز همزمان با هفته دفاع مقدس از 2 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ - 21September 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی صبح امروز در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت کردستان که همزمان با سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، ایامی که رژیم بعث جنگی نابرابر علیه ایران به راه انداخت اما علیرغم درگیری‌های داخلی و جنگ خارجی، رزمندگان ایران اسلامی با سلحشوری خود شکست تلخی را به آنها چشاندند.

وی اضافه کرد: جنگ‌ رژیم بعث عراق علیه ایران کمتر از جنگ جهانی سوم نبود چرا که دشمنان با تمام توان و با بهره‌گیری از کمک کشورهای زیادی به کشور ایران حمله کردند.

وی با بیان اینکه اینکه رزمندگان ایران جانانه از نظام دفاع کردند تا دشمن به اهداف خود نرسد، گفت:‌ در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در  راستای گرامیداشت این ایام که سند پرافتخار ملت ایران است، 11 ستاد شهرستانی و 97 کمیته‌ برای برنامه‌ریزی برنامه‌های این ایام تشکیل شده است.

سردار مالکی خاطرنشان کرد: ۲۴۳ برنامه شاخص در سطح استان و هزاران برنامه در شهرها و روستاهای استان همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وجود 6 هزار و 864 پیشکسوت دفاع مقدس در استان کردستان، گفت:‌ در سطح کشور در این ایام از یک میلیون نفر پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل می‌شوند که سهم استان کردستان از این میزان 2 هزار نفر است که تاکنون از یک‌هزار نفر آنها تجلیل شده است.

مدیرکل حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت:در این همایش نیز از 40 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

وی، افتتاح پروژه‌های صنعتی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا، حضور فرماندهان در نمازهای جمعه، صدور بیانیه توسط ادارات و...از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان ذکرکرد.

سردار مالکی از رونمایی مجسمه نماد مقاومت و پایداری کردستان در پارک جنگلی آبیدر همزمان با این هفته خبر داد و گفت: از 50 عنوان کتاب وصیت‌نامه شهدای استان رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: نسل جوان باید بیشتر در شرف مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار