«عبدالمجید تبون»:

الجزایر به روند عادی‌سازی روابط با تل آویو نخواهد پیوست

رئیس‌جمهور الجزایر با مقدس خواندن آرمان فلسطین از عدم شرکت کشورش در روند عادی‌سازی خیانت‌بار روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ - 21September 2020

الجزایر به روند عادی‌سازی روابط با تل آویو نخواهد پیوستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه الخبر الیومی چاپ الجزیره، «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر در دیدار با اصحاب رسانه این کشور با اشاره به روند عادی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: آرمان فلسطین مقدس است و موضع در این زمینه ثابت است و آن برپایی دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شریف درمرز‌های سال ۱۹۶۷ است.

تبون با بیان اینکه نوعی شتابزدگی در عادی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی (امارات و بحرین) با رژیم صهیونیستی مشاهده شد، تصریح کرد: الجزایر هرگز به این کشور‌ها تبریک نمی‌گوید و هرگز به روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد پیوست.

این سخنان رئیس‌جمهور الجزایر سبب شد تا سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی حماس در توئیتی نوشت: حماس از سخنان رئیس الجزایر در مخالفت قاطعانه با روند عادی‌سازی روابط با تل آویو و حمایت از آرمان فلسطین قدردانی می‌کند و این سخنان نشان می‌دهد که موضع اصلی الجزایر درخصوص فلسطین همین است که از زبان رئیس‌جمهور این کشور بیان شد.

امارات در ۲۳ مرداد و بحرین در ۲۱ شهریور با نظارت آمریکا از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی خبر دادند و توافق عادی‌سازی روابط این کشور‌ها با تل آویو شامگاه سه‌شنبه ۲۵ شهریور (و همزمان با سالگرد جنایت هولناک صهیونیست‌ها در قتل عام زنان و کودکان بیگناه فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا در لبنان به سرکردگی آریل شارون جنایتکار)، در کاخ سفید امضاء شد.

این اقدام ابوظبی و منامه با مخالفت گسترده تمام گروه‌های فلسطینی و شماری از ملت‌ها و دولت‌های اسلامی همراه شد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار