چهل‌سالگی سرو/ امام جمعه پلدختر:

هشت سال دفاع مقدس جنگ حق علیه باطل و مبارزه با کفر بود

حجت الاسلام سید محسن موسوی گفت: هشت سال دفاع مقدس جنگ حق علیه باطل و مبارزه با کفر بود که در آن زمان جوانان این سرزمین برای جهاد در راه خدا در جبهه‌ها حضور یافته و عاشقانه جنگیدند.
کد خبر: ۴۱۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ - 21September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام سید محسن موسوی ظهر امروز در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ملت ایران با تقدیم بهترین جوانان خود دفاع مقدس را خلق کردند و با صلابت راه مقاومت و دفاع مقدس را ادامه می‌دهند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس جنگ حق علیه باطل و مبارزه با کفر بود که در آن زمان جوانان این سرزمین برای جهاد در راه خدا در جبهه‌ها حضور یافته و عاشقانه جنگیدند.

امام جمعه پلدختر گفت: متاسفانه عده‌ای حتی  امروز نیز حاضر نیستند ادبیات دفاع مقدس را  مطرح کنند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید فراوان دارند و نخستین کسی هستند که مدافع فرهنگ ادبیات دفاع مقدس هستند.

موسوی به اهمیت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با نشر کتاب‌ها و روایات شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا برای تشریح، ترویج و انتقال این ارزش‌ها در نظام ما بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

وی بیان داشت: دفاع همچنان باقی است و امروز در شرایط شیوع ویروس کرونا مانند دوران دفاع مقدس همه برای مقابله با این ویروس باید دست به دست هم بدهیم به ویژه مدافعان سلامت و کادر درمان در خط مقدم  این دفاع  در حال جنگ هستند و عده‌ای از آنها در این راه جان خود را از دست دادند.

موسوی افزود: تمامیت ارضی کشور ایران از 150 سال پیش بسیار گسترده‌تر از سرزمین کنونی بوده اما متاسفانه در جنگ‌های مختلف در زمان شاهان ظالم و بی‌کفایت مقداری از این خاک تحویل بیگانه شد اما در هشت سال دفاع مقدس که جوانان ایرانی با کمترین امکانات در مقابل کفر با حمایت همه جانبه کشورهای مختلف ایستادگی کردند و اجازه ندادندحتی  کمتر یک وجب از این خاک به بیگانه واگذار شود.

امام جمعه پلدختر گفت: دفاع مقدس دفاع از کیان نظام و تمامیت ارضی کشور جمهوری اسلامی بود و در این جنگ حدود 28 کشور مقابل ایران اسلامی ایستادند و هم اکنون  نیز مقابل کشور ما ایستاده اند و با هر توطئه، نقشه و طرحی سعی در تضعیف نظام ما دارند.

وی افزود: دشمنان غافل از این هستند که نظام ما نظامی مردمی  با حاکمیت دین  است و مردم پشتوانه نظام و انقلاب و خود پایه بنای انقلاب اسلامی و مدافع اصلی آن هستند و نیروهای مسلح ما برگرفته از همین مردم و تا پای جان از ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

موسوی یادآورشد: حضور مردم همواره در صحنه‌های مختلف پاسخ کوبنده‌ای به زیاده خواهی‌های دشمن بوده و دشمنان هیچگاه از شیطنت خود دست برنمی‌دارند و هر روز که بیشتر به ایستادگی ملت مومن و ولایت مدار ایران پی می‌برند به فکر طرح و نقشه های شیطانی‌تری می‌افتند اما همواره پیروزی از آن مومنان است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب، تحریم‌ها علیه کشور ما بوده و امروز نیز که بارها ملت ایران بدعهدی آمریکا و همپیمانانش را تجربه کرده از برجام خارج شد اما این به حال مردم ایران فرقی نداشت و هنوز هم این تحریم‌ها ادامه دارد.

امام جمعه پلدختر گفت: روح امیدی که در مکتب اهل بیت (ع) است، در ملت ایران وجود داشته و پیامبر اسلام (ص) با امت خود در مقابل تحریم کفار درشعب ابی طالب در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند تا از شر دشمنان در امان باشد و مشرکان در آن زمان پیامبر را تحریم کردند که کسی حق معامله و مراوده با مسلمانان  را ندارد اما پیامبرهیچگاه نا امید نشد.

موسوی افزود: امروز نیز در نظام اسلامی مقام معظم رهبری در شرایط سختی و تحریم، امید را به جامعه تزریق می‌کند و امروز نیز در جمع بیش از یک میلیون ایثارگر به مناسبت دفاع مقدس سخنرانی کردند و به طور قطع این رهنمودها نیز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برای ما تکلیف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار