حجت‌الاسلام قریشی:

حضور پیشکسوتان در ایام جبهه و جنگ نعمتی الهی برای آنها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امکان حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در ایام جبهه و جنگ، از نعمت‌های الهی برای آنان بود و گرامی‌داشت سلحشوری‌های آنان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۴۱۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ - 21September 2020

حضور پیکشوتان در ایام جبهه و جنگ نعمتی الهی برای آنها است

به‌گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، امروز در آیین تکریم از پیشکسوتان ایثار و شهادت آذربایجان‌غربی، با تجلیل از مقام پیشکسوتان در عرصه دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: امکان حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در ایام جبهه و جنگ، از نعمت‌های الهی برای آنان بود و گرامی‌داشت سلحشوری های آنان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: لازم است تا پیشکسوتان ایثار و شهادت توفیق حضور در دوران دفاع مقدس و مبارزه با رژیم بعث و ضدانقلاب را از نعمت‌های بزرگ الهی بدانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ غربی، دفاع مقدس در استان را موضوعی ۴۰ ساله توصیف کرد و گفت: راه شهادت همچنان در این استان گشوده‌ است و این افتخاری برای رزمندگان اسلام در دوران مختلف بوده که برای دفاع از مرزهای اسلام و ایستادگی در برابر دشمنان جان خود را تقدیم کرده‌اند.

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

استاندار آذربایجان‌ غربی نیز در این مراسم  به بیان پیشینه‌ای از دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: کمک‌های استکبار جهانی و کشورهای عربی به صدام در ایام دفاع مقدس، برکسی پوشیده نیست و حرکت مردم به‌عنوان پشتیبانان انقلاب اسلامی با لبیک به امام خمینی (ره) را باید عامل پیروزی مردم در صحنه های دفاع دانست.

محمدمهدی شهریاری با بی‌نظیر توصیف کردن استقامت رزمندگان، آذربایجان غربی را از استان‌های درگیر در دفاع مقدس توصیف کرد و ادامه داد: ایمان، خلوص نیت، استقامت، شجاعت و داشتن روحیه شهادت در رزمندگان اسلام موجب شد تا در دفاع مقدس حق بر باطل غلبه کند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات‌های بزرگ، بمباران‌های شیمیایی و موشک‌باران‌ها و نقش‌آفرینی مردم در دفاع مقدس نشان داده‌ که آذربایجان‌غربی به‌خوبی وظیفه خود را دفاع مقدس انجام داده‌است.

شهریاری ادامه داد: ایران اسلامی با اتکا به توانمندی های داخلی و ایمان رزمندگان خود در برابر خیل عظیم دشمنان از جمله صدام و استکبار ایستادگی کرد و پیروز شد.

وی شرایط امروز کشور را به خاطر تحریم های ظالمانه از سوی کشورهای استکباری نظیر دوران دفاع مقدس دانست و افزود: ایران اسلامی امروز نیز در برابر تحریم های ظالمانه دشمنان ایستاده و در این برهه حساس نیز با تکیه برنیروی مردم پیروز خواهد شد.

رییس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش اعضای ستاد، گفت: با تداوم وحدت و همدلی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهاد و خودباوری دسیسه های دشمنان خنثی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع رزمندگان دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه‌های در برخی موارد به صورت مجازی برگزار شده و تنوع آنها بسیار زیاد است.

سرهنگ جلیل وحیدی افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس، خانواده شهدا و کادر درمانی، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان برشمرد.

در ادامه این آیین از ۴۰ تن از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت به نمایندگی از پیشکسوتان استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها