نماینده ولی فقیه در همدان:

نفی ظلم، استکبار و رسیدن به نظم عادلانه بین‌المللی، هدف انقلاب اسلامی است

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی گفت: نفی ظلم، استکبار و رسیدن به نظم عادلانه بین‌المللی هدف انقلاب اسلامی است و دشمن همان زمان متوجه شد اگر انقلاب شکل‌گرفته ایران با همان قدرت پیش رود ابرقدرتی در دنیا نمی‌ماند.
کد خبر: ۴۱۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ - 21September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» امروز در جمع ایثارگران استان همدان در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در استان همدان با تجلیل از ایثار، جان‌فشانی و مقاومت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شما رزمندگان دوران دفاع مقدس در مساحت 1600 کیلومتری در برابر کشوری مقاومت کردید که از حمایت نسبی جهان برخوردار بود.

آیت‌الله شعبانی بیان کرد: در آن روزها که سردمداران دنیا صدام را تشویق کردند به این کشور تازه انقلاب کرده حمله کند باور نمی‌کردند انسان‌های شریف، آزاده، شجاع و مقامی مانند شما در ایران وجود داشته باشد که بتوانند در مقابل آنها این‌گونه ایستادگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه با شرایطی که کشور تازه انقلاب کرده ما داشت تحلیل دشمنان از حمله صدام به ایران و نابودی انقلاب تحلیل درستی بود، گفت: تنها چیزی که آنها نمی‌دانستند این بود که انقلاب رخ‌داده در ایران با دیگر انقلاب‌های جهان متفاوت بوده و هویتی جدید به مردم بخشیده است.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم هویت نفی طاغوت‌ها را اعطا کرد، عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب ایران کشوری مسلمان بود اما با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) عنصر اصلی جامعه و سیاست خارجی ایران را مسئله نفی طواغیت شکل داد موضوعی که سبب شد دشمنان تاب تحمل این حکومت را نداشته باشند.

شعبانی با تاکیدبراینکه با پیروزی انقلاب دشمنان متوجه شدند این جریان آینده ابرقدرت‌ها را به خطر می‌اندازد چون اعتقاد آن نفی طواغیت است، گفت: انقلاب اسلامی از زمان شکل‌گیری خود تا امروز هیچ تعهدی به دو قطب غرب و شرق نداشته است و نه‌تنها شعار نه شرقی نه غربی را سر می‌دهد بلکه به آن عمل نیز می‌کند.

وی نفی ظلم، استکبار و رسیدن به نظم عادلانه بین‌المللی را هدف انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: دشمن همان زمان متوجه شدند اگر انقلاب شکل‌گرفته ایران با همان قدرت پیش رود ابرقدرتی در دنیا نمی‌ماند به همین دلیل جنگ هشت‌ساله را بر ملت ما تحمیل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه انسان به تبعیت ولایتمداری و ارتباط عمیق جوانان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با امام (ره) که سبب تعالی آنها شد، غبطه می‌خورد، مطرح کرد: ما نسل جامانده از آن عظمت هستیم و چیزی که ما امروز از آن حرف می‌زنیم را شما دیدید و شنیدید.

وی با معرفی شهید حمید هاشمی به‌عنوان یک جوان مؤمن انقلابی و سخن ارزشمند وی در جمع فرماندهان و رزمندگان که فرمود ما برای شهادت نیامده‌ایم ما برای رضای خدا آمده‌ایم، اظهار داشت: امام (ره) با نفس قدسی خود چه با جوانان کرد که این‌گونه عارفانه سخن می‌گویند.

شعبانی با اشاره به اینکه، آیت‌الله آقای نجفی همدانی از شاگردان عارف واصل آیت‌الله سید علی قاضی می‌فرمودند من همان نورانیتی که در چهره استاد خود می‌دیدم را در چهره رزمندگان می‌بینم، بیان کرد:  به‌شخصه به عظمتی که شما ایثارگران درک کردید غبطه می‌خورم و بدانید که راه شمارا جوانان جامعه ادامه داده و بر سر عهد و پیمان خود با شما هستند.

وی بابیان اینکه حضور جوانان در جبهه مقاومت و شهادت بسیاری از آنها بیانگر این است که این جوانان مسیر نورانی شما را ادامه می‌دهند، اظهار داشت: آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس چون مبتنی بر مقاومت است زنده می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امروز بیش از گذشته نیازمند ترویج گفتمان انقلاب اسلامی هستیم، افزود: اگر از آرمان‌ها و اهداف دیروز عقب‌نشینی نکنیم پیروزی‌های امروز برای ما خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگرچه دشمنان ما دست از دشمنی برنداشته و همچنان دسته و پا می‌زنند مانند آنچه که امروز درباره مکانیسم ماشه می‌گویند اما بدانید آنها با دیدن این‌همه استقامت و عظمت شما و ملت ایران در وادی حیرت مانده‌اند.

شعبانی با اشاره به اینکه دیروز ما توانستیم کنشگرانی باشیم که نظام جهانی را به چالش کشید، مطرح کرد: امروز نیز رمز موفقیت نظام دیپلماسی ما کنشگری و به چالش کشیدن نظام جهانی است.   

وی تأکید کرد: امروز می‌خواهیم نگاه و تفکر شهید هاشمی را در جهان احیا کنیم که برآیند آن شکل‌گیری نظام عادلانه جهانی مبتنی بر عنصر نفی طواغیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: امروز مسئولان بدانند شهدا و جانبازان نظاره‌گر اعمال آنها هستند و در قیامت نیز باید جوابگوی آنها باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها