چهل‌سالگی سرو/ فرمانده تیپ 188 زرهی زاهدان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

وحدت مردم ایران یکی از برکات زمان جنگ بود

سرهنگ «شهریار محمدی» گفت: برکات دفاع مقدس را می‌توان از داخل خود جنگ مشاهده کرد. وحدتی که در زمان جنگ در بین مردم بود بهترین برکت برای ایران بود.
کد خبر: ۴۱۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ - 22September 2020

یکی از اهداف ارتش و نیروهای مسلح جلوگیری از پیشروی دشمن بعثی بودسرهنگ «شهریار محمدی» فرمانده تیپ 188 زرهی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، در خصوص برکات دفاع مقدس اظهار داشت: برکات دفاع مقدس را میتوان از داخل خود جنگ مشاهده کرد. وحدتی که در زمان جنگ در بین مردم بود بهترین برکت برای ایران بود.

وی گفت: نفوذ کلام امام خمینی (ره) باعث شد که تمامی مردم اتحاد و همبستگی خود را با یک دیگر حفظ کنند و در مقابل کشورهای استعمارگر بایستند. در آن زمان صدام به همراه چندین کشور دیگر که قبل از انقلاب اسلامی ثروت های کشور را به یغما میبردند و بعد از انقلاب دستشان کوتاه شد و به دنبال به دست آوردن مجدد این ثروت ها بودند جنگی را به کشور ما تحمیل کردند. مردم ایران با ایمان و اتحاد و همدلی در مقابلشان ایستادند و از وطنشان دفاع کردند و ندای آزادگی را در تمام جهان فریاد زدند.

این مسئول با اشاره به نقش مدیران و مسئولان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: رسالت بسیار بزرگی بر دوش تمامی مدیران و مسئولانی که در هر بخش از جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند قرار دارد چرا که باید محافظ خون شهدا باشند، کشورهای فرامنطقه‌ای به دنبال نابود کردن انقلاب اسلامی ایران هستند لذا مسئولین و مدیران خود را موظف به دفاع از خاک خود می‌دانند.

سرهنگ محمدی در خصوص نقش ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن خاطرنشان کرد: ارتش با وجود مشکلاتی که داشت توانست در همان روزهای اول جنگ تحمیلی، ماشین جنگی ارتش بعثی عراق را از کار بیندازد. یکی از اهداف ارتش و نیروهای مسلح ایجاد ثبات در مرزهای کشور و جلوگیری از پیشروی دشمن بعثی بود که با وحدت و انسجام و فرمان امام راحل توانستند به این اهداف خود برسند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: رسانه های گروهی نقش بسیار موثری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعد را دارند تا باعث آگاهی آنها شود. نیروهای مسلح نیز با برپایی نمایشگاه ها و بازخوانی عملیات ها توسط راویان جنگ و هم چنین اجرای برنامه های زنده در هفته دفاع مقدس تلاش می‌کنند تا فرهنگ دفاع مقدس را در اذهان عمومی خصوصا نسل جوان منتقل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار