چهل‌سالگی سرو/ در دومین روز از هفته دفاع مقدس؛

زنگ ایثار و شهادت در ۲۷۰۰ مدرسه خراسان‌ جنوبی نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی از نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در دو هزار و ۷۰۰ آموزشگاه استان خبر داد و گفت: بصیرت، آگاهی، شناخت و صبوری چهار ویژگی بارز معلمین و دانش‌آموزان شهید استان خراسان‌ جنوبی بوده است.
کد خبر: ۴۱۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ - 22September 2020

زنگ ایثار و شهادت در ۲۵۰۰ مدرسه خراسان‌جنوبی نواخته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در آیین نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در هنرستان فنی ابوذر بیرجند، اظهار داشت: رژیم بعث با انگیزه نابودی انقلاب اسلامی و تصرف بخش‌هایی از میهن، تجاوز به خاک ایران را آغاز کرد و برای تحقق آن نیز دست به هر جنایتی زد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جنگ سیلی محکمی به دشمن زده و بار دیگر قضیه عاشورا و پیروزی خون بر شمشیر تکرار شد، بیان داشت: خط سرخ شهادت و خون پاک  شهدا ترسیم کننده ادبیات مقاومت، ایثار و رشادت در برابر طاغوت و طاغوتیان زمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه راز ماندگاری و اثرگذاری دفاع‌مقدس صداقت و خدایی بودن حماسه سازان آن است، عنوان کرد: شهدا مردانه تا پای جان در مقابل دشمنان ایستادند و با نثار خون پاکشان یک قدم از اعتقادات خود در مسیر صیانت از اسلام ناب و ولایت فقیه کوتاه نیامدند.

واقعی از نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در دو هزار و ۷۰۰ آموزشگاه استان خبر داد و مطرح کرد: بصیرت، آگاهی، شناخت و صبوری چهار ویژگی بارز معلمین و دانش‌آموزان شهید استان خراسان‌جنوبی بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن در تهاجم فرهنگی، ایمان، اعتقاد و ارزش‌های معنوی جوانان را هدف گرفته است، افزود: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی از آسیب‌ها مصون بماند باید راه و رسم و اندیشه شهدا را به نسل جوان و دانش‌آموزان منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی لطف و عنایت الهی، نقش رهبری، وحدت کلمه، حرکت بر صراط ولایت، اطاعت از ولی فقیه، حضور گسترده و پررنگ مردم در تمامی صحنه‌‌ها و عرصه‌ها، فرهنگ نبوی، علوی و عشاورایی را از مهم‌ترین عوامل پیروزی در برابر نظام سلطه و یزیدیان زمان دانست و عنوان کرد: رسالت ما به عنوان پرچمداران جبهه تعلیم و تربیت و وظیفه دانش‌آموزان به عنوان سربازان خط مقدم این جبهه، حرکت در مسیر شهدا و صراط ولایت است.

واقعی متذکر شد: در شرایطی که بدخواهان در صدد کم رنگ کردن باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان هستند و با تهاجم فرهنگی می‌خواهند به ما آسیب برسانند، باید بتوانیم با ترویج فرهنگ شهادت با این دسیسه مقابله کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار