دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیر و سرمایه‌ ماندگار مردم همدان

دفاع مقدس نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران و مردم استان همدان است که خاطرات دلاوری های آن در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.
کد خبر: ۴۱۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ - 22September 2020

دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیر و سرمایه‌ ماندگار مردم همدانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دفاع مقدس نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران و مردم استان همدان است که خاطرات دلاوری‌های آن در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند؛ دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیر و سرمایه ماندگار مردم همدان است که در این گزارش با انتشار تصاویری کمتر دیده شده گوشه‌ای از آن دوران را مرور می‌کنیم.

زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم هستند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

آری سی و یک شهریور ماه هر سال یادآور نقطه عطف تاریخ ملت ما است؛ ملتی که در گذر زمان در جغرافیای ایران زیسته‌اند و در ادوار مختلف تلاش کرده‌اند از این آب و خاک دفاع کرده و اتمسفر فرهنگی و هویتی آن را پاس‌دارند.

روز‌هایی که مرد و زن؛ پیر و جوان و حتی نوجوانان برای رساندن خود به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت در دوره‌های آموزشی نظامی را اولویت می‌دانستند و در هر محله شماری به آموزش این علاقمندان می‌پرداختند.

اما امسال دفاع مقدس قهرمانانه مردم بزرگ ایران چهل ساله شد؛ 40 سال از سربلندی در جهاد، مواسات و ایثار جان و مال این سرزمین گذشت؛ روز‌هایی که مردان و زنان بی‌ادعا هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و با پروردگار خود معامله کردند و البته بر اساس وعده قطعی الهی «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» خداوند آن‌ها را یاری کرد و دشمن را در جنگ سخت شکست دادند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار