چهل‌سالگی سرو/

گلزار شهدای فاطمیه ماسور غبارروبی و عطرافشانی شد

گلزار شهدای فاطمیه ماسور به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولین غبارروبی و عطرافشانی شد.
کد خبر: ۴۱۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ - 22September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام روح الله دریکوند پژوهشگر و محقق حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا از اجر و منزلت والایی برخوردار هستند و این یک حقیقت واضح و روشن است که نیاز به بیان ندارد؛ عظمت شهدا و مقام والای شهدا آنچنان روشن است که در قالب الفاظ نمی گنجد.

وی افزود: حتی یک رزمنده از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که حضرت رسول (ص) می فرماید: یکبار در راه خدا به جبهه و جهاد رفتن از دنیا و آنچه که در دنیا است برتر و بالاتر است؛ این مقام رزمنده ای است که در یک روز در جبهه و جنگ شرکت می کند ولی افسوس می خوریم که آن استوانه های جبهه و جنگ و رشادت هایشان امروز آنچنان که شایسته است قدر داشته نمی شود.

پژوهشگر و محقق حوزه علمیه قم باز حدیثی ناب از رسول خدا (ص) را بیان داشت که می فرماید: کسی که به دیگری خدمت کند مثل کسی است که عمری خدا را بندگی کرده است؛ چه آن عزیزانی که پشت میز نشسته و بخاطر این شهدا به مردم خدمت می کنند و چه مانند این سبزجامگان نیروی زحمتکش انتظامی که اکنون در این مراسم در خدمتشان هستیم و بارها گفته ام جهادگران و رزمندگان وطن هستند و خدمتگزار خدوم ملت می باشند؛ وظیفه خود می دانم هر جا که بشود نام این سبزجامگان به بلندی ذکر شود.

حجت الاسلام دریکوند خاطرنشان ساخت: هر زمانی که مراسم برای شهدا داریم از مسئولین و بزرگان شهر گرفته تا بچه کم سن و سال هیئتی می آیند و افتخار می کنند که بوسه بر دستان پدر و مادر شهدا بزنند؛ اعضای شورای اسلامی شهر و جناب شریفی مقدم شهردار خرم آباد وحاج اردشیر دریکوند عضو شورا و سعید فتوحی مدیر شهرداری منطقه ۳ و علی جودکی مدیر شهرداری ماسور همیشه پرشوق و شور پای کار هستند و ما را ترغیب و تشویق می کنند و سبب تغذیه روحی ما و هم خودشان در این نوع مراسمات و سرکشی به خانواده شهدا می شوند .

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش ناحیه ۲ و جناب بهاروند معاونت فرهنگی _ پرورشی همیشه پای کار هستند و اطلاع داریم در برخی از مدارس بطور ویژه به موضوع شهادت می پردازند.

روح الله دریکوند در فراز دیگری از سخنان خود تشکری نیز از بنیاد شهید لرستان داشت: تقدیری داشته باشم از جناب نازاریان مدیرکل بنیاد شهید استان و جناب هادی پور مدیر بنیاد شهید شهرستان خرم آباد و آقای قاسمی که همراه این عزیزان حساسیت خاصی به خانواده شهدا و ایثارگران دارند؛ چند وقت پیش برای زیارت خانواده شهید رضا رستمی مقدم شهید مدافع حرم رفتیم جناب نازاریان با کسالتی که داشت و عصا زیر بغل چند طبقه منزل شهید را به سختی بالا رفت وقتی این عزیزان می آیند و به این شکل درس ایثار و رشادت برای ما بازخوانی می کنند ما هم تغذیه روحی می شویم.

حجت الاسلام دریکوند تشریح کرد: یعنی جایی که ما آمده ایم امروز میزبان خداست اگر عزیزان شورای شهر، آموزش و پرورش ، مرکز نیکو کاری دس براری، پایگاه فرهنگی_ مذهبی فاطمه زهرا (س)، پایگاه شهید مدنی و پایگاه امام خمینی (ره) حضور دارند میزبانشان خداوند باری تعالی است.

این پژوهشگر حوزه علیمه قم گفت: هیئت فرهنگی _ مذهبی فاطمه الزهرا (س) یکی از هیئات فعال و منسجم جنوب شهر خرم آباد است که این قبیل مراسمات در جنوب شهر با محوریت این هیئت برگزار می شود و همیشه عنایت خاص در مراسمات متعدد دارند.

حجت الاسلام دریکوند تاکید کرد: از بنیاد شهید استان لرستان تقدیر و تشکر داریم که همیشه سبب تشویق و ترغیب ما هستند و ما نیز به عنوان شریف ترین نهاد از آنها ذکر می کنیم زیرا مقام معظم رهبری فرمودند: شریف ترین نهاد، نهاد بنیاد شهید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها