چهل‌سالگی سرو/

نواختن زنگ «مهر و مقاومت» در آموزشگاه شهید آدمی ابرکوه

هم‌زمان با دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان شهرستان ابرکوه در آموزشگاه شاهد شهید «عبدالرحمن آدمی» به صدا درآمد.
کد خبر: ۴۱۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ - 22September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، مصادف با اولین روز از مهرماه سال ۹۹ و دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس، مسئولین شهرستان به همراه خانواده‌های شهدا، با حضور در آموزشگاه شاهد شهید «عبدالرحمن آدمی» در آیین نواختن زنگ «مهر و مقاومت» که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های والای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، شرکت کردند.

«محمدعلی کریمی» رئیس آموزش‌ و پرورش ابرکوه در این مراسم با بیان این که ملت ما آموخت که بعد از هشت سال دفاع مقدس باید به داشته‌های خود اعتماد و ایمان داشته باشد، اظهار کرد: وقتی بعد از انقلاب پایه‌های ارتش ایران ازهم‌گسیخته شد و سپاه به معنای فعلی وجود نداشت، دشمن فرصت را برای حمله به کشور مغتنم شمرد غافل از اینکه تک‌تک افراد جامعه و انسان‌هایی که اعتقادشان به شهادت است، راه امام حسین (ع) را انتخاب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شهید سلیمانی می‌گوید ما ملت امام حسین و شهادتیم یعنی نگاه و راه ما نیز راه امام حسین (ع) است و به همین خاطر هزاران هزار شهید از با ارزش‌ترین سرمایه زندگی خود یعنی جانشان گذشتند اما اجازه ندادند ایران زیر بار ذلت و خفت برود.

کریمی تصریح کرد: ملت ما از دفاع مقدس آموخت زمانی که اعتقاداتش مورد تعرض قرار می‌گیرد باید همچون مدافعان حرم و سردار سلیمانی که سمبل اقتدار این مملکت است، برای آرمان‌های خود جان دهند و یا امروز مانند مدافعان سلامت، پرستاران و پزشکان در راه حفظ سلامت تک‌تک افراد جامعه در مقابله با ویروس کرونا، جان‌فشانی کنند.

این مسئول در پایان تأکید کرد: امروز دبیران و معلمان نیز مدافعان دانش این کشور هستند تا به تبعیت از شهدا اجازه ندهند مسائل آموزشی که پایه‌های یک کشور را می‌سازد، نابود شود؛ چراکه امروز ایران نیازمند سرداران با سواد، دانشمند و تحصیل‌کرده‌ای است که بتوانند از منابع و داشته‌های کشور برای حیات این ملت استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار