چهل‌سالگی سرو/ معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهردای مشهد خبرداد؛

نصب پلاک افتخار بر سر درب منازل شهدا/ اجرای طرح «تاریخ نگاری معراج‌الشهدا»

رضا دانایی از نصب پلاک افتخار بر سر درب منازل پنج شهید شهر مشهد در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ - 22September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «رضا دانایی» معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تجدید بیعت با شهدای دفاع مقدس یک فضیلت و وظیفه ملی، انسانی و اسلامی است؛ برهمین اساس معاونت اجتماعی و مشارکت‌‌ها سازمان، ویژه برنامه‌‌هایی را با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات، ادارات اجتماعی و فرهنگی مناطق 13 گانه شهرداری، مساجد و تشکل‌ها تدارک دیده است.

وی افزود: «روایت ایثار»، «در محضر شهیدان»، تقدیر از خانواده شهدا، نصب پلاک افتخار و بازدید حقیقی و مجازی از معراج‌الشهدا از جمله برنامه‌‌های این معاونت در هفته دفاع مقدس است.

دانایی از نصب پلاک افتخار بر سر درب منازل شهدا خبر داد و بیان داشت: در این ایام نصب پلاک افتخار سر درب منازل پنج شهید منتخب در مشهد صورت می‌گیرد. این پلاک‌‌ها با هدف آشنایی ساکنان هر محله با این مفاخر و تجلیل از بزرگان جهاد و شهادت بر سردرب منازل شهدای والامقام نصب می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تاکید کرد: تقدیر از امدادگران و پرستاران دفاع مقدس همچنین تجلیل از همسران جانبازان دفاع مقدس که طی 40 سال گذشته وظیفه پرستاری از جانبازان و ایثارگران را بر عهده داشتند؛ با مشارکت اعضای شورای اجتماعی محلات انجام خواهد شد.

وی به اجرای ویژه برنامه «در محضرشهیدان» اشاره کرد و افزود: عطرافشانی مزار شهدای مدافع حرم در بوستان خورشید و برگزاری مراسم یادواره شهدای محلات همراه با مرثیه‌خوانی و روایتگری با مشارکت مساجد و تشکل‌ها تحت عنوان ویژه برنامه «در محضر شهیدان» برگزار می‌شود.

دانایی در ادامه بیان داشت: تقدیر از 25 خانواده شهید(مادران و همسران شهدا و ایثارگران) توسط شوراهای اجتماعی محلات و روسای ادرات اجتماعی و فرهنگی مناطق از دیگر برنامه‌های‌ست که با هدف نشر فرهنگ و سیره شهدا و گرامیداشت مقام مادران و همسران این عزیزان در هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در پایان از برگزاری ویژه‌برنامه «روایت ایثار» با هدف روایتگری دفاع مقدس در پاتوق‌های فرهنگی و محل اجتماع جوانان محله خبر داد و گفت: اجرای طرح «تاریخ نگاری معراج‌الشهدا» با هدف جمع‌آوری عکس، فیلم، یادگاری و خاطرات معراج الشهدا در راستای زنده نگه‌داشتن این ابنیه دوران دفاع مقدس، تجلیل از جانبازان در آسایشگاه‌ها و مشارکت در برگزاری 39 برنامه باتشکل‌ها و مساجد ویژه هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها