چهل‌سالگی سرو/ سرهنگ وحیدی:

پیاده‌سازی آموزه‌های دفاع مقدس حلال مشکلات اقتصادی و فرهنگی است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: اگر آموزه‌های دفاع مقدس همچون اخلاص، ایثار و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور حل خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ - 22September 2020

پیاده‌سازی آموزه‌های دفاع مقدس حلال مشکلات اقتصادی و فرهنگی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس‌ آذربایجان‌غربی، امروز در همایش تجلیل از جوانان و سربازان فعال در حوزه علمی و پژوهشی که به مناسبت دومین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز گذشته، ابعاد مختلف دفاع مقدس را عالمانه و به طور دقیق بیان کردند که در پنج محور از موضوعات مطروحه ایشان متوجه جوانان و نقش آنها در دفاع مقدس را شامل می‌شد.

وی افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب به این موضوعات نیز اشاره شد که جوانان دفاع مقدس به اندازه‌ای از نظر معرفت و بصیرت در سطح بالایی قرار داشتند که حاضر به مصاحبه با خبرنگار بدون حجاب خارجی نشده و برای قرائت نماز اول وقت و قرآن بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس‌ آذربایجان‌غربی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد سردار سلیمانی ادامه داد: سردار سلیمانی در دانشگاه دفاع مقدس جوانی بود که با حضور در جبهه پرورش یافت و به درجه‌ای رسید که خدمات او نه تنها برای مردم ایران بلکه برای همه جهان بود و درواقع این شهید بزرگوار به ایران و بشریت خدمت کرد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانات خویش به جوانانی مانند تهرانی‌مقدم نیز اشاره کردند که در نتیجه خدمات این شهید که ایران توانست به جایگاهی برسد که به یکی از قدرت‌های موشکی دنیا تبدیل و خودکفا شود در حالی که پیش از آن، ایران حتی به دلیل تحریم‌ها قادر به خرید یک سیم‌خاردار نیز نبود.

سرهنگ وحیدی در ادامه با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) در مورد سربازان گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: سربازان پناهگاه مردم، زینت زمامداران، عزت دین و راه و طریق امنیت جامعه هستند، این ویژگی‌ها نشان از اهمیت سربازان دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان در دفاع مقدس با ابتکار، شجاعت و ایستادگی عملیات‌های بسیار پیچیده‌ای را طراحی کردند که این عملیات‌ها در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌نظیر است.

این مسئول تصریح کرد: اگر آموزه‌های دفاع مقدس همچون اخلاص، ایثار، مدارا، فداکار، همکاری، کمک به همدیگر، احترام، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار