چهل‌سالگی سرو/ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قرچک:

بسیاری از رزمندگان از قشر دانش‌آموز بودند/ لزوم تداوم مسیر مقاومت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قرچک با بیان این که بسیاری از رزمندگان از قشر دانش‌آموز بودند، بر لزوم تداوم مسیر مقاومت تاکید کرد.
کد خبر: ۴۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ - 22September 2020

بسیاری از رزمندگان از قشر دانش آموز بودند/ لزوم تداوم مسیر مقاومتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، صمد سلطانی ظهر سه شنبه در همایش «حماسه سازان» طی سخنانی اظهار داشت: ما چند هزار معلم و دانش آموز شهید داریم، بسیاری از رزمندگان کشور از پشت همین نیمکت‌ها درس آموختند و رزمنده شدند.

فرمانده مقاومت بسیج ناحیه قرچک معلمین را افسران سپاه پیشرفت دانست و گفت: آن زمان نیرو‌های مسلح رفتند و از کشور دفاع کردند، امروز نوبت معلمان است که پای عرصه بیایند و به دانش آموزان عزیز خدمت کنند و از این طریق برای کشور ایجاد اقتدار شود.

وی گفت: اگر ما دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم، باید بدانیم، این تمدن از مسیر تلاش و کوشش معلمان حاصل می‌شود، شهدای مدافع حرم محصول دست معلمان جدید هستند و امیدواریم که نقش و پیشرفت آن‌ها در پیشرفت کشور و در تحقق و تمدن نوین اسلامی بیشتر باشد.

ملت ایران تا مدت‌ها از گنجینه دفاع مقدس بهره خواهد برد

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش قرچک نیز در این همایش گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود از عزیزترین داشته خود، یعنی جانشان مایه گذاشته و در مقابل دشمن ایستادند.

روح الله فراهانی اظهار داشت: دفاع مقدس صرفاً یک امتداد زمانی نیست بلکه یک گنجینه‌ای است که ملت ما می‌توانند تا مدت‌های طولانی از آن استخراج، استفاده و سرمایه گذاری کنند.

وی بیان داشت: استخراج کردن یعنی اینکه هر کس به اندازه توان خودش و مسئولیت انسانی و سازمانی خودش از این گنجینه نهایت استفاده را ببرد و از خود گذشتگی‌های آنان درس بگیرند.

فراهانی تصریح کرد: آنچه که امروز وظیفه ما است تعریف و تفسیر فرهنگ ایثار و شهادت با زبان گویای امروز به دانش آموزان است و این مهم از رسالت‌هایی است که همکاران ما در آموزش و پرورش بر عهده دارند.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: وظیفه ما است که دفاع مقدس را گرامی بداریم و پیام آن را به دانش آموزان آینده برسانیم، ترویج فرهنگ ایثار و شهدا در مدارس نمونه‌ای از ترویج این فرهنگ در جامعه است.

وی در پایان گفت: شهدا هزاران خاطره ارزشمند را به یادگار گذاشتند، ما وظیفه داریم آن‌ها را جمع آوری کنیم و به دانش آموزان آموزش منتقل کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار