بهره‌گیری از درس‌های دفاع مقدس راهکاری برای غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی جنگ برای نسل جوان و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است.
کد خبر: ۴۱۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 22September 2020

بهره گیری از درس‌های دفاع مقدس راهکاری برای غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: ۳۱ شهریور سال ۵۹ حدود یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام اسلامی و کشور عزیزمان مورد هجوم ناجوانمردانه نظام سلطه و استکبار جهانی از طریق رژیم و دشمن بعثی تا بن‌دندان مسلح قرار گرفت.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دفاع مقدس ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد که هرکدام از ارزش ها دفاع کردند، تاکید کرد: دشمن تصور می کرد به دلیل برخورداری از حمایت‌ها و پشتیبانی‌ قدرت‌های جهان و همچنین دولت‌های مرتجع عرب در منطقه، به سرعت فاتح جنگ شده و به تمامی اهداف خود خواهد رسید.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های مختلف در پشت جبهه، مطرح کرد: مقاومت مردم در شهرهایی که آماج حملات موشکی رژیم بعث بودند،کمک های مالی مردمی، آذوقه‌رسانی به جبهه‌ها، بدرقه و تشییع باشکوه شهیدان، اسکان جنگزدگان در شهرها... و نمونه‌هایی از این نقش‌آفرینی‌ها هستند.

ساداتی‌نژاد افزود: امروز یادآور شکستن اُبهت شرق و غرب توسط رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس را برای نسل جوان باید به درستی تبیین کنیم تا در جامعه ارزش‌های انقلابی و اسلامی حفظ شود، تاکید کرد: عملیات خیبر حماسه‌ای بود که نبوغ و ابتکار رزمندگان این مرزوبوم را به اثبات رساند و زمینه مساعدی برای پیشبرد سیاست‌های مسوولان فراهم کرد تا بدین گونه ایران به نقطه‌ای از عظمت و اقتدار برسد که با باز دارندگی دفاعی خود، عاملی برای هراس دشمنان ملت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: امروز دشمنان با محوریت آمریکای تروریست با نقض فاحش قطع‌نامه‌ها و حقوق بین‌الملل و تمرکز بر تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی و عملیات روانی گسترده در تلاش برای ایجاد تفرقه و ناامیدی ملت ایران از آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است برای بازخوانی قصه جنگ برای نسل جوان و بهره گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید براینکه رفع مشکلات ایثارگران و جانبازان از حالت شعارزدگی خارج و نواقص و مشکلات مربوط به ایثارگران رفع شود، تصریح کرد: باید با فرهنگسازی جایگاه جانبازان و ایثارگران در جامعه شناخته شود تا ضمن رعایت جایگاه یادگاران دفاع مقدس، امرار معاش و استفاده از مزایای شهروندی نیز برای آنها آسان تر باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار